Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Ispartalı modayı şeytanla karıştırdı

Ispartalı modayı şeytanla karıştırdı

Isparta'da yapılan bir araştırma, halkın yarıya yakın kısmının modayı, 'lüks tüketime ve ahlak dışı davranışlara yol açan mutlak bir kötülük unsuru' olarak gördüğünü ortaya koydu.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Kamil Kaya, Isparta'nın 40 değişik mahallesinde, 720 kişi arasında "Tüketim Harcamalarını Etkileyen Değişkenleri" konulu bir araştırma yürüttü.

Moda tüm kötülüklerin anası
Araştırmada, katılımcıların üçte biri modayı lüks tüketim, yüzde 6.9'u ise ahlak dışı davranış olarak nitelendirerek, "mutlak kötülük" olarak imliyor. Anketi cevaplayanların yüzde 29.5'i modayı çağdaşlığa ayak uydurmak, yüzde 6.7'si toplumsal kimliğin ölçüsü, yüzde 5.5'i hayatın vazgeçilmez gereği olarak gördüğünü söylüyor. Yüzde 5.2'siyse modanın stokları eritme vasıtası olduğunu düşünüyor.

Reklamlardan etkileniyorlar
Araştırmada ayrıca, halkın büyük bölümünün reklamları sürekli olmasa da izlediği ve yüzde 44.9'unun tüketim tercihlerinde reklamlardan etkilendiği sonucuna ulaşıldı. Katılımcıların yüzde 30'u her zaman, yüzde 41.8'yse bazen reklamları izlediğini belirtti. Reklamların etkisiyle satın alınan ürünlerin başında yüzde 40.4 ile temizlik maddeleri gelirken, bunu yüzde 21.0 ile gıda maddeleri, yüzde 12.5 ile beyaz eşya, yüzde 7.8 ile giyim eşyası, yüzde 7.4 ile elektrikli ev aletleri ve yüzde 2.3 ile ürünleri takip etti.
167
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.