Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Sorunları eve taşımak, uykusuz bırakıyor

Sorunları eve taşımak, uykusuz bırakıyor

Uzmanlar, yoğun iş temposu, stres, trafik, düzensiz beslenme, kendine zaman ayıramama gibi etkenler sonucu geceleri uykuları kabuslarla bölünenlere, "Sorunları eve taşımayın, yatak odasını sadece cinsel yaşam ve uyku için kullanın" uyarısında bulundu.

Uzman Psikolog Fatma Uğur Özgentaş, tıpkı sağlıkta olduğu gibi uyku için de hijyen kuralların bulunduğunu belirterek, "Bu kurallar düzenli uygulanırsa, uyku bozuklukları 15 gün içinde kaybolur" dedi. Özgentaş, uyku bozukluklarının daha çok stresli kişilerde görüldüğünü ifade ederek, şunları söyledi:

"Olayları büyüten, kişisel sorunlarını çözemeyen, çelişki yaşayan, yoğun iş temposunda çalışan ve stresli iş yapan kişilerde uyku bozuklukları hayli yaygın olarak görülüyor. Bunların dışında uyurken bir kaç saniyelik nefes durması olarak açıklanan uyku apnesi ve narkolepsi (gün içinde birkaç saniyelik uykular) hastalığı olanlarda da uyku bozuklukları yaşanıyor."

HAYATI ETKİLENİR
Gece deliksiz uyku uyuyamayan kişilerin tüm hayatının olumsuz etkilendiğine dikkat çeken Uzman Psikolog Özgentaş, bu kişilerin iş veriminin düştüğünü, mutsuz olduklarını, sinirlenip ani tepki verdiklerini, aşırı alıngan olduklarını ve duygusal değişimler yaşadıklarını söyledi. Uzman Psikolog Özgentaş, uyku bozukluklarında ilaca başvurulmasının yanlış olduğunu da söyleyerek, "Tedavi için ilaçtan yardım istemek, kesin tedavi değildir" dedi.

Yatakta uykusuzluk problemi yaşayan kişinin öncelikle zihnini boşaltmasını isteyen Özgentaş, "Uykusuzluk çeken kişilere ilk önerimiz, sorunları eve taşımamaları, yatak odasını sadece cinsel yaşam ve uyku için kullanmalarıdır" diye konuştu.

Uyku bozukluklarının terapi ile tedavi edildiğini anlatan Fatma Uğur Özgentaş, terapilerde uykusuzluğun nedeninin saptandığını ve bu konunun ele alındığını ifade etti. 15 günlük terapi sonunda uyku bozukluklarının büyük ölçüde azaldığını da sözlerine ekleyen Uzman Psikolog Özgentaş, uykusuzluğun temel nedeninin "psikolojik" olduğuna dikkati çekti.

Deliksiz bir uyku için altın kurallar:
  • Uykudan 3 saat önce, sorunlarla ilgili konuşmayın,
  • Uykudan 1-2 saat önce alkol, sigara tüketimini bırakın,
  • Yatmadan önce egzersiz yapmayın,
  • Sıvı tüketimini 2 saat önce bırakın,
  • Partnerinizle yatak odasında tartışmayın,
  • Yatak odasında kitap okumayın, televizyon izlemeyin,
  • Yatak odasını sadece cinsel aktivite ve uyumak için kullanın,
  • Uyumadan önce ılık duş alın.
    (DHA)
  • 520
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.