Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Sigara kilolarından korkmayın

Sigara kilolarından korkmayın

Sigarayı bıraktıktan sonra kilo almaktan korkanlar. Alacağınız 3-4 kilodan diyet ve egzersizle kurtulabilirsiniz.

Kilo alma korkusunun tiryaki kadınların sigarayı bırakmasına engel olduğunu vurgulayan Metropolitan Florence Nightingale Hastanesi Endokrinoloji, Diyabet ve Metabolizma Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selçuk Can, sigarayı bırakanların 3-4 kilo alabileceklerini, ancak diyet ve egzersizle bu kiloların kolaylıkla verilebileceğini bildirdi.

Doç. Dr. Can, gelişmiş batı toplumlarında sigara kullanma oranının her geçen yıl düştüğünü ve bu azalışın önemli bölümünün erkeklerden kaynaklandığını söyledi.

"Kilo alma korkusu, kadınların sigarayı bırakmasına engel teşkil ediyor" diyen Doç. Dr. Can, kilo probleminin özellikle 30 yaşın altındaki kadınlarda kaygı yarattığına dikkati çekerek, "Sigarayı bırakmaya niyetli kişi, 3-4 kilogramlık bir vücut ağırlığı artışını doğal karşılamalıdır. Çünkü, diyet ve egzersizle, alınan kilolar kolaylıkla verilebilir" dedi.

Tiryakilerin sigarayı bırakmayı yaşamları için pozitif bir olay olarak görmelerinin önemine değinen Doç. Dr. Can, ''Sigara bırakılınca yaşamda açığa çıkan boşluk, fazla yiyecek tüketimi gibi negatif bir davranışla doldurulmamalı" diye konuştu.

Sigarayı bırakmaya niyetlenen kişinin bu zararlı alışkanlığı bırakmadan beslenme şeklini değiştirmesi ve egzersiz programına başlaması gerektiğini kaydeden Doç. Dr. Can, spor yapan kadınların sigarayı bırakma başarısının 2 kat daha fazla olduğunu bildirdi.

Doç. Dr. Can, sigara bırakılınca en çok kiloyu günde 1 paketten fazla içen ve 10-20 yıl arasında sigara kullanıp bırakanların aldığını dile getirerek, "Sigara bırakıldıktan sonraki ilk haftada vücutta su birikir ve ağırlık 2.5 kilogram artar" dedi. Bunun da son derece normal olduğunu ifade eden Doç. Dr. Can, bu kiloların beslenme şeklinde yapılacak değişikliklerle rahatça verilebileceğini anlattı.

ÖNERİLER...
Doç. Dr. Selçuk Can, sigara bırakıldığında kilo almanın engellenmesi için şu önerilerde bulundu: "Nikotin alışmış bir bünyeye girmeyince iştah açılır, atıştırma alışkanlığı başlar. Bunu önlemek için, beslenme miktarını öğünlere dağıtmak gerekir. Atıştırma isteği salatalık gibi kalori miktarı düşük besinlerle baskılanmalı, şekersiz sakız çiğnenmeli. Beslenme alışkanlığına kuşluk, ikindi ve gece gibi 3 ara öğün eklenmeli.


Sigara kesilince kan şekerinde hafif bir düşme olur ve vücudun şeker ihtiyacını karşılamak gerekir. Bu nedenle bir bardak süt, peynirli sandviç, meyveli yoğurt gibi protein ve karbonhidrat içeren gıdaları tüketmek gerekir. Şeker ihtiyacı meyvelerden veya taze sıkılmış meyve sularından karşılanmalı.


Kafeinli içecekler içilmemeli. Buna her türlü kahve, kola ve gazozlar da dahil. Çünkü kafein huzursuzluğu artırır. Nikotin içeren sakızlar da iştahı kapayarak kilo artışını önler.

Yeni beslenme sistemi düzene girince yapılacak şey ise bol hareket etmektir. Asansör yerine merdivenler kullanılmalı, otomobil kullanma en aza indirilmeli, yürüyüş yapılmalı. Özellikle arazide yürümek çok iyi kalori yaktırır. Ancak hareketi yaşamın her anına yaymak en doğrusudur. Bir saat spor yapıp yatmak yerine, fiziksel aktivite gün boyu sürekli kılınmalı."
(Milliyet)
268
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.