Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Sıgara bırakma teknikleri

Sıgara bırakma teknikleri

Uzmanlar, sıgarayı bırakmak isteyenlerin önceden hazırlık yapması gerektiğini söylüyor.

Sigarayı bırakmak isteyenlerin önceden bazı hazırlıklar yapması gerektiği bildiriliyor.

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı tarafından hazırlanan bir kitapçıkta sigarayı bırakma yolları anlatıldı.

Özel bir gün saptayın

Kitapçıkta yer alan bilgilere göre, sigarayı bırakmak için özel bir gün saptanması gerekiyor.

Sigarayı bırakmadan önce yapılması gerekenler şöyle:

- Bırakmanın ne kadar zor olacağı şeklindeki olumsuz düşüncelerden kaçının.

- Bırakmak isteme nedenlerinizin hepsini yazın. Her gece bu nedenlerden bir tanesini on kere tekrarlayın.

- Kendinizi fiziksel olarak hazırlamaya başlayın. Hafif bir egzersiz programı başlatın, daha fazla sıvı alın, dinlenmeye daha fazla zaman ayırın.

- Bıraktıktan sonra ortaya çıkacak yoksunluk belirtilerinin geçici olduğunu unutmayın.

İddiaya girin

- Bir arkadaşınızla hedeflediğiniz tarihte bırakacağınıza dair iddiaya girin.

- Arkadaşlarınıza veya eşinize sizinle birlikte bırakmasını teklif edin. Ailenize ve arkadaşlarınıza bırakacağınızı ve bırakma tarihinizi söyleyin.

- Sigarayı bırakmaya başlamadan önce marka değiştirin, hoşlanmadığınız bir markaya geçin.

- Hedeflediğiniz tarihten bir kaç hafta önce düşük nikotin içeren bir markayı kullanmaya başlayın. İçtiğiniz sigara sayısını azaltın.

- Her gün ilk sigarayı yakmayı bir saat erteleyin. Günün sadece tek veya çift saatlerinde sigara içmeye karar verin.

- Sigara yerine bir bardak meyve suyu için.

Kül tablasını siz boşaltmayın

- Kül tablalarını boşaltmayın. Bu hem ne kadar sigara içtiğinizi hatırlatacak hem de sigara izmaritlerinin kokusu ve görüntüsü olumsuz uyaran olacaktır.

- Sigarayı yakmadan önce aynaya bakın ve onu gerçekten isteyip istemediğinize karar verin.

- Sigaraya ulaşmayı zorlaştırın, evde ve işyerinde yanınızda sigara bulundurmayın.

- Bütün sigara izmaritlerinizi, sigara içmekle oluşturduğunuz kirliliği size görsel olarak hatırlatacak büyük bir cam kavanozda biriktirin.

Büyük gün

Önceden karar verilen bırakma gününde yapılması gerekenler ise şöyle sıralanıyor:

- Bütün sigaralarınızı, kibritlerinizi ve kül tablalarını saklayın.

- Sigara kirlerinden kurtulmak için dişçiye gidip, dişlerinizi temizletin. Onların ne güzel göründüğüne dikkat edin ve bu şekilde kalmalarını sağlamaya azmedin.

- Kendiniz ve başkalarınız için satın almak istediğiniz şeylerin listesini yapın. Fiyatlarını sigara paketleri şeklinde hesaplayın.

- Sigarayı bıraktığınız gün boş kalmayın, sinemaya gidin, egzersiz yapın, yürüyüş yapın, bisiklete binin, vs.

- Ailenize ve arkadaşlarınızdan bu zor günlerde size yardımcı olmalarını isteyin.

Bıraktıktan sonra

Kitapçıkta bıraktıktan sonra yapılması önerilen öneriler ise şöyle sıralanıyor:

- Evde ve işyerinde, temiz ve sigara içilmeyen bir ortam oluşturun. Kendinize çiçekler satın alın. Kokularından bu kadar çok hoşlandığınız için şiz de şaşıracaksınız.

- Bıraktığınız ilk bir kaç günde boş zamanlarınızı sigara içilmesine izin verilmeyen yerlerde geçirmeye çalışın.

- Bol miktarda su ve meyve suyu için.

- Alkol, kahve ve sigara içmeyle bağlantılı olabilecek diğer içeceklerden kaçının.

- Eğer elinizde sigara tutma hissini özlüyorsanız kalem, tespih gibi şeylerle oynayın. Ağzınızda sigara hissini özlüyorsanız yalancı sigara ya da kürdan kullanmayı deneyin.

- Yemeklerden sonra sigara içmek yerine masadan kalkın ve dişlerinizi fırçalayın veya yürüyüşe çıkın.

Kitapçıkta ayrıca aşırı sigara içme isteği geldiğinde havuç, turşu, ayçiçeği, elma, kuru üzüm veya şekersiz sakızın denenebileceği, mümkünse banyo yapılabileceği önerilerine yer verildi.
461
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.