Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Sarışın haberi asparagas çıktı

Sarışın haberi asparagas çıktı

Dünya basını yine asparagas haber kurbanı oldu. Sarışınları hedef alan habere göre baskın olmayan sarışın geni, giderek yok oluyordu, önümüzdeki 200 yılda yeryüzünde sarışın kalmayacaktı. Haberin kaynağı olarak da Dünya Sağlık Örgütü (WHO) gösteriliyordu. WHO, bir kaç gün gecikmeyle de olsa haber konusunda bir açıklama yaptı ve ''Bizim böyle bir araştırmamız yok'' dedi.

Sarışınları soyu tükeniyor!.. Bomba haberin üzerine tüm dünya medyası, mal bulmuş mağribi gibi atladı. Hemen ekranlarda, sayfalarda yer açıldı. ABC Televizyonu'nun ''Good Morning America'' programında, CNN'de uzun uzun tartışıldı. Haber öylesine enteresandı ki çoğu gazeteci, WHO'ya danışıp doğruluğunu araştırmadı bile. Haberde ''araştırma'' deniliyordu, ama ne bilimsel veriler, ne de araştırmayı yapan uzmanların isimleri vardı. Haberin temel direkleri eksikti, ama hiç kimsenin dikkatini çekmedi.

ARAŞTIRMAMIZ YOK
"Good Morning America" programının sorumlusu Charles Gibson, yardımcısı ''doğal kumral'' Diane Sawyer'a dönüp ''Dünya Sağlık Örgütü'nden bir araştırma var. Bu gerçek. Sarışınlar tehdit altındaki tür. Sarışın geni, esmerler gibi baskın olmadığından sarışın ve mavi gözlülerin 200 yıl içinde yok olacağı söyleniyor'' dedi.

The Sun, The Express ve diğer gazeteler ise isimleri belirsiz bilim adamlarına dayanarak sarışınların en yoğun olarak İskandinav ülkelerinde bulunduğunu, son sarışının Finlandiya'da görüleceğini yazdılar.

Bu arada ''boyayla sarışın'' olarların görüşlerine de yer verildi. Boya sarışınları, ''Kuaförler sarışın soyunun sonunun gelmesine asla izin vermezler'' dediler.

Merkezi Cenevre'de bulunan Dünya Sağlık Örgütü'nün tepkisi ise önceki gün geldi ve herkesi şok etti. WHO'nun açıklamasında, ''Sarışınların geleceğini tehlikede olduğuna ilişkin haberlerin nereden kaynaklandığı hakkında hiçbir fikrimiz yok. Böyle bir araştırmamız yok. Sarışınların geleceğine dair de bir fikrimiz yok''dedi.

Londra'daki gazeteciler ise ''Haberin kaynağı muhtemelen bir Avrupa haber ajansıdır ve İngiliz basını da buradan almıştır'' derken The Daily Mail'in gece editörü Tim Hall'un tahmini, bu ajansın The Press Association olabileceği yönündeydi. The Press Association'dan haberi daha da kördüğüm yapan bir yanıt geldi. Ajansın editörü Charlotte Gapper, ''27 Eylül'de bu raporu kullanıma koymayı düşündük, ancak WHO ile görüştükten sonra vazgeçtik. WHO bu araştırmanın iki yıllık olduğunu ve o gün bir Alman haber ajansı tarafından yararlanıldığını iletti. Bu ajansı ise bilmiyoruz'' dedi.

(Hürriyet)
331
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.