Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Ruh haline göre beslen!

Ruh haline göre beslen!

Britanya'da yapılan bir inceleme, besinlerin ruhun da gıdası olduğunu ortaya koydu. Doğru beslenme sadece vücudu değil, ruh sağlığını da önemli ölçüde etkiliyor. Araştırmacılar, psikolojik durumundan yakınan pek çok kişinin, sadece beslenmesini değiştirerek antidepresan ilaçlara bağımlıl hale gelmekten kurtulabildiğini savunuyor.

Akıl ve ruh sağlığı konusunda hizmet veren 'Mind' Ruh Sağlığı Vakfı tarafından desteklenen 'Food and Mood' (Besinler ve Ruh Sağlığı) projesine katılan 200 kişiden yüzde 88'i, beslenme düzenlerini değiştirdiklerinde ruhsal durumlarının ciddi bir şekilde değiştiğini söyledi. Katılımcıların yüzde 26'sı ruh hali değişmelerinde, yüzde 26'sı panik atak ve endişelerinde, yüzde 24'ü de depresyonlarında iyileşme olduğunu söyledi.

Stres yiyecekleri
Beslendikleri gıdaları ikiye ayıran katılımcılar, 'stres yapanlar' grubunde yer alan yiyecek ve içecekler yerine, 'destekleyici' grupta yer alanları tükettiklerinde kesin fayda sağladıklarını açıkladı. Araştırmaya göre stres yapıcı gıdalar içinde şeker, kafein, alkol ve çikolata yer alırken, destekleyiciler sınıfına da sebze, meyve, su ve bol yağlı balık giriyor.

  • 200 kişiden yüzde 80'inin şeker, yüzde 79'unun kahve, yüzde 55'inin alkol ve yüzde 53'ünün de çikolatayı keserek, psikolojik durumunda düzelme hissettiği açıklandı.

  • Yine deneklerin yüzde 80'i susadıkları zaman daha çok su içerek, yüzde 78'i daha çok sebze tüketerek, yüzde 72'si daha çok meyve yiyerek ve yüzde 52'si de daha çok balık yiyerek kendini iyi hissettiğini söyledi.

  • Deneklere göre düzenli yemek ve sabah kahvaltılarını atlamamak da ruh sağlığı için büyük fayda sağlıyor.

    Britanya Diet Birliği'nden Dr Wendy Doyle, yiyeceklerle ruh durumu arasında ilişki olduğunun bilindiğini, kişilerin kendini iyi hissetmek için sağlıklı beslenmenin yanı sıra egzersiz de yapmaları gerektiğini söyledi.

    Anahtar madde şeker
    'Mind' Vakfı'nın daha önce hazırladığı bir rapora göre ruh halini en çok etkileyen besinler ise şöyle: Yapay aromalar ve koruyucular, çikolata, kahve, yumurta, süt ürünleri, portakal, şeker, bütün beyaz unlu ürünler.

    Kötü beslenme, otizm, şizofreni, depresyon, anksiyete ve panik atak gibi rahatsızlıkların semptomlarını kötüleştirebiliyor. İyi bir ruh hali için meyve, sebze ve ton balığı, sardalya gibi yağ asitleri içeren besinler almak gerekiyor. Bu besinler çikolata ve kahve gibi vücuda birdenbire enerji vermek yerine içlerindeki şekeri yavaş yavaş salgılıyor.

    (Radikal)
  • 407
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.