Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Reklamlarda kadınlar ilk sırada

Reklamlarda kadınlar ilk sırada

Yapılan araştırmaya göre, Türkiye'deki TV kanalları, gazeteler ve dergilerdeki reklamlarda, kadınların, erkeklere ve çocuklara oranla daha fazla rol aldığı belirlendi. Kadınların reklamlarda yüzde 36, erkeklerin yüzde 10, çocukların ise yüzde 3 oranında yer aldığı görüldü.

Erciyes Üniversitesi ögretim üyelerinden Yrd.Doç.Dr. İnci Varinli'nin Kayseri Ticaret Odası için hazırladığı `Pazarlama Ahlakı' konulu araştırmanın `Reklamlarda kadına yüklenen roller' bölümünde, ülkemizin yanı sıra, ABDde de kadınların oynadıkları rollerin ağırlıkta oldugu görüldü. Yrd.Doç.Dr. Varinli, şu görüşlere yer verdi:

"Yurtdışında yapılan araştırmalarda kadının toplumdaki konumu, çeşitli iş alanlarında kat ettiği mesafeler, geliri gibi gelişmelere karşın, geleneksel ve temel olarak seks objesi olarak resmetme eğiliminin devam ettiği sonucuna varmışlardır. Bu konuda ülkemizde de yapılan bir çalışmada TV kanalları, gazeteler ve dergilerdeki reklamlarda rol alanlar kadın, erkek, çocuk ve kadın-erkek olarak ele alındığında, kadınların rol aldığı reklamların yüzde 36 oranı ile en fazla olduğu ortaya çıkmıştır.

Sadece erkekler yüzde 10, sadece çocuklar ise reklamlarda yüzde 3 oranında yer almıştır. ve erkeğin birlikte kullanıldığı reklamlar ise yüzde 51 dolayında olmuştur. Reklamlarda kadınlara öngörülen rollerin incelenmesinde kadının yüzde 24 oranında seks unsuru, yüzde 16 oranında ev kadını, yüzde 13 oranında ev kadını yüzde 10 oranında ise anne ve ev kadını rollerinde reklamlarda yer aldıkları görüldü."
(DHA)
359
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.