Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Red Kit sigarayı bıraktı, sıra sizde

Red Kit sigarayı bıraktı, sıra sizde

Sağlık Bakanlığı, 11 Mayıs Anneler Günü nedeniyle başlattığı kampanyada, birçok objenin kullanıldığı broşürlerle halka ''sigarayı bırakın'' mesajları veriyor.

''Annenize en değerli hediyeyi verin, sigarayı bırakın'' sloganıyla başlatılan ''11 Mayıs Anneler Günü Sigarayı Bırakma Kampanyası'' çalışmalarında kullanılmak üzere bastırılan 100 bin afiş ve broşür il sağlık müdürlüklerine dağıtıldı.

Bakanlık Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan afişlerde, bir zamanlar ağzından sigarası düşmeyen ünlü çizgi film kahramanı kovboy Red Kit, Sağlık Bakanlığı'nın afişlerinde,''sigarayı bıraktım, sıra sizde'' mesajı veriyor.

Afişlerde ayrıca kovboyların rol aldığı ünlü bir sigara reklamını uyarlayarak sigaranın kansere yol açtığı vurgulanıyor. Afişte, yan yana at üzerinde duran iki kovboydan biri diğerine, ''Ben kansermişim'' derken, bir sonraki afişte, kovboylardan birinin atı boşgörülüyor.

SİGARAYI BIRAKMA REHBERİ
Bakanlık, kampanya çerçevesinde sigarayı bırakma rehberi de hazırladı. Rehberde, sigarayı bırakmanın yolları şöyle sıralanıyor: "İlk iş olarak bırakma gününe karar verin. Belirlediğiniz günü eşinize, ailenize, iş arkadaşlarınıza, yakın arkadaşlarınıza ilan edin.

Sigarayı neden bırakmak istediğinizi bir kağıda yazın. Bırakma döneminde zaman zaman bu kağıdı okuyun. Sigarayı bırakmayı ilan ettiğiniz gün öncesi son sigaranızı içtikten sonra, elinizde kalmış bütün sigara paketlerini, kibritleri ve çakmakları, kül tablalarını atın veya saklayın.

Sigara içme isteği birçok uyaranın etkisiyle kendiliğinden ortayaçıkar. Sigara içme krizi gelirse sigarayı kendi kararınızla bıraktığınızı hatırlayın. 3-5 dakika süren içme isteği dalgaları geldiğinde, üzerinde bırakma nedenlerinizi yazdığınız kağıdı okuyun.

Bulunduğunuz yer ve durumu değiştirin
Dikkatinizi başka şeylere yöneltmeye çalışın, yerinizden kalkıp gezinin, meyve suyu veya su için, arkadaşlarınızla birkaç dakika sohbet edin. Derin nefes egzersizleri yapın, 8'e kadar sayarak derin bir nefesalın, daha sonra içinizden 4'e kadar sayarak nefesinizi tutun, sonra yine içinizden 8'e kadar sayarak nefesinizi yavaş yavaş verin, bu egzersizi birkaç dakika sürdürün.

Ellerinizi ve zihninizi meşgul edecek yeni uğraşlar bulun, elinize yumuşak bir top, bir kalem veya elastik bir nesne tutun, parmaklarınızın arasında dolaştırın.

Düzenli spora başlayın
Kaldırabileceğinizden fazla sorumluluk yüklenmekten kaçının. Sizistrese sokabilecek kişilerden uzak durun. Bıraktıktan sonra geçen süre ne olursa olsun tek bir sigara bile denemeyin.''

KİLO ALMADAN SİGARAYI BIRAKIN
Rehbere göre birçok kişi sigaraya zayıflamak için başlayabiliyor veya eğer sigara içiyorsa kilo almamak için bırakmak istemeyebiliyor. Rehbere göre, bu nedenle sigara içenlerin hiç biri sigarayla kilo vermeyi başaramadı.

Sigarayı bırakan kişinin kilo almamak için beslenmesine özen göstermesi gerekiyor. Yapılan egzersiz veya yürüyüşler kilo almayı önleyebileceği gibi beden ve ruh sağlığına önemli yararlar sağlıyor.

Spora başlanması, sigaranın bırakıldığı ilk günlerde ortaya çıkabilecek sıkıntı hissinin aşılmasında katkı sağlıyor. Çünkü spor aktiviteleri sırasında ortaya çıkan ''endorfin hormonu'' stresi ortadan kaldırmanın yanı sıra vücudun nikotine olan isteğini ve ihtiyacını azaltıyor.
(AA)
810
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.