Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Ramazan ayında kilo almayın

Ramazan ayında kilo almayın

Erken saatlerde yapılan iftarın ardından akşam yanlış yiyecekler tercih edilmesi ve sahurda hamur işi tüketimi kilo artışına neden oluyor.

Sahura kalkmak yerine gece yatmadan önce yenilen ya da kahvaltı alışkanlıklığından da uzak durup, azalan öğün sayısını az ve sık yiyerek en az dörde çıkarmak gerekiyor. Sahura kalkılmadan oruç tutulması ise aç kalma süresini artırdığı için metabolik hızın düşmesine, halsizlik, başağrısı, yorgunluk ve dikkatte azalmaya neden olabiliyor.

Diyetisyenden öneriler
Anadolu Sağlık Merkezi'nden Diyetisyen Cemal Aytaç Ak ve Diyetisyen Hande Ongun, Ramazan ayını sağlıklı geçirmek önerilerde bulundu. Sahurda yavaş sindirilen ve besin değeri yüksek gıdaların tüketilmesi önerilirken yemeklerin seçiminde çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınılması gerektiği belirtiliyor.

Erken kahvaltı olarak da düşünülebilecek sahurda, hazmı kolay, mide-bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen lifli ve sellüloz içeren sebze, meyve ve kepekli ekmeğin tercih edilmesi de tavsiye ediliyor.

Sahurda neler yenmeli
"Zeytin, peynir, esmer ekmek, çiğ sebzeler, süt veya yoğurt, meyve veya taze sıkılmış meyve suları, reçel ve komposto türü gıdalar veya kurubaklagil çorbaları, etli veya etsiz sebze yemeği, yoğurt, esmer ekmek ve meyve." Gün içinde su kaybının önlenmesi için iftar ile sahur arası 2 litre (10 su bardağı) su içilmesi de öneriliyor.
314
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.