Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Öğrenme stratejisi başarıyı etkiliyor

Öğrenme stratejisi başarıyı etkiliyor

Anadolu Üniversitesi'nde öğrenim gören 500 öğrenci arasında yapılan araştırmada, üniversite öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve motivasyonlarının akademik başarılarını belirlediği tespit edildi.

A.Ü Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Ayşen Gürcan Namlu, öğrenme stratejilerinin öğrenme motivasyonu ve akademik başarıyla ilişkisini belirlemek amacıyla 500 öğrencinin son dönem genel akademik başarı puanını örneklem olarak aldığını söyledi. Araştırma sonunda motivasyon ve öğrenme stratejilerinin gelecekteki öğrenmeleri ve akademik başarıyı etkileyen iki faktör olduğunu belirlediğini anlatan Yrd.Doç.Dr. Namlu, şöyle konuştu: "Öğrenme stratejileri, öğrenme sürecinde öğrencilerin kendilerini yönlendirebilmeleri ve bu yönde bağımsız öğrenme becerileri kazanma yollarıdır. Öğrenme stratejileriyle öğrencinin bilgiyi işleyerek kalıcı biçimde öğrenmesi amaçlanır. Motivasyon ise davranışın nasıl başladığı, sürdürüldüğü, yönlendirildiği ve durdurulduğu olarak tanımlanabilir."

Akademik başarıda motivasyon daha önemli
Yrd.Doç.Dr. Namlu, motivasyonun insan davranışını tetikleme, bu davranışı yönlendirme ve sürdürme olarak üç faktörden oluştuğuna dikkati çekerek, şöyle devam etti: "Öğrencilerin başarıları motivasyonlarına ve kendi stratejilerinin farkında olmalarına bağlıdır. Öğrenme stratejileri ve motivasyon, kişilik özelliği olmadığından dolayı eğitimle kazanılabilir. Bilişsel öğrenme stratejileri yüksek olan öğrencilerin tahmin edildiği gibi başarıları da yüksek çıktı, ancak akademik başarıda öğrencinin motivasyonu çok daha etkilidir."
(AA)
246
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.