Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Obeziteden TV reklamları sorumlu

Obeziteden TV reklamları sorumlu

İngiltere Gıda Standartları Ajansı (FSA), çocuklardaki beslenme bozuklukları ve obeziteden TV reklamlarını sorumlu tuttu.

Stratclyde Üniversitesi ile işbirliği içinde yaptığı son araştırmanın bulguları üzerine bu sonuca varan FSA'nın, gelecek günlerde toplanıp hükümete yapılacak önerileri belirlemesi ve bu çerçevede şeker, çikolata, cips gibi yiyecek maddelerinin TV reklamlarına en azından kısıtlama getirilmesini önermesi bekleniyor.

Ajans yetkilileri, TV'de reklamlar arttıkça çocukların kilo yapan, ancak besleyici özelliği bulunmayan yiyeceklere daha çok yöneldiğine dikkati çekti.FSA'nın son araştırmasının, şimdiye kadar yapılan bu türdeki en kapsamlı araştırma olduğu belirtildi.

Araştırma ekibinin başkanı Prof. Gerard Hastings, ortaya çıkan bulguların çocukların beslenmesinde dönüm noktası oluşturacağına işaret ederken, TV reklamları için yılda 450-500 milyon sterlin civarında harcama yapan gıda endüstrisinin de yeni politika belirlemek durumunda olduğunu kaydetti. Gıda endüstrisine, daha önce sigara endüstrisine yapılan uyarıları yaptıklarını belirten Hastings, "Onlar da yıllarca reklam, tüketim ve sağlığa verilebilecek zararlar arasındaki ilişkiyi reddettiler. Ama sonunda kabul etmek zorunda kaldılar" dedi.

İngiltere'de yüksek miktarda şeker, tuz ve yağ içeren, "abur cubur" tabir edilen yiyeceklerin yüksek miktarda tüketilmesinin, 6-15 yaş arasındaki obez çocukların oranının 1996-2001 yılları arasında yüzde 3,5 oranında artmasına yol açtığını belirten Hastings, 2001 yılıitibarıyla 15 yaş grubundaki her altı çocuktan birinin obez olarak nitelenebilecek duruma geldiğini hatırlattı.
358
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.