Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Mutluluğun da rengi var

Mutluluğun da rengi var

Renklerin insan yaşamına yön verdiğine dikkat çeken uzmanlara mutlu ve yaşam sevinciyle dolu insanlar günlük yaşamlarında daha çok kırmızı, sarı turuncu, yeşil, mavi gibi renkleri seçiyor.

Renklerin kişinin yaşama bakışını yansıttığına dikkat çeken uzmanlara göre, uygun renkleri seçerek günlük yaşamda daha mutlu ve başarılı olunabiliyor.

Çocuk ve Ergen Psikiyatriti Dr. Osman Abalı, mutluluğun ve mutsuzluğun renkleri bulunduğunu bildirdi. Mutsuz ve karamsar insanların daha çok gri ve siyah renkleri tercih ettiğini dile getiren Abalı, mutlu ve yaşama sevinci fazla olan insanların ise daha çok kırmızı, sarı, turuncu, yeşil, mavi gibi renkleri seçtiğini bildirdi.

Renklerin bilinçdışına hitap ederek insanın hayatına yön verebildiğini dile getiren Abalı, şöyle konuştu:

"Bu konuda çoğu kez farkında bile olmadan renklerin bizi yönlendirmesine boyun eğebiliyoruz. Renk seçimi günlük ilişkileri, iş faaliyetlerini, iş verimliliğini, günlük stres ve moral durumunu, tüketim ve üretim durumunu, etkinlik ve yaptırım gücünü, kısacası yaşamın neredeyse tamamını etkilemektedir"

Abalı, bu nedenle renklerin gücünü kullanan insanların sosyal ve bireysel olarak daha başarılı, daha verimli, daha mutlu, daha etkin olabildiklerine dikkat çekti. Abalı, renkler ve etkilerini şöyle anlattı:

Renklerin anlamı


- Kırmızı: Mutluluğu temsil eder ve kişinin iştahını açar. Bu nedenle gıda firmaları ağırlıklı olarak bu rengi kullanır. Çocuk eşyalarında bu tonun çok fazla kullanılması çocukların mutluluğunu ve neşesini temsil etmesinden dolayıdır. Kırmızının insanın dolaşım sisteminindeki kan akımını hızlandırdığı söylenmektedir.

- Sarı: Mutluluğu ve geçiciliği temsil eder. Sarı güneşin rengi olduğu için kişinin günlük hayatına hakim olan renktir.

Özellikle açık sarı kişiye huzur verir. Geçiciliği temsil ettiği için firma amblemlerinde işin türüne göre yerinde kullanılmalıdır.

Restoranlarda kahverengi

- Kahverengi: İnsanı hızlandırır, çabuklaştırır. Kahverengi ağırlıklı olan yerlerde uzun süre oturmak güç gelir.

Yapılan testlerde arka planda kahverengi tonların ağırlıklı kullanıldığı yerlerde hareketliliğin arttığı gösterilmiştir. Bu nedenle fast-food lokantalarda bu renk fazla kullanılır. İş görüşmelerinde, prezentasyonlarda kahverengi kıyafet giymek uygun olur.

- Yeşil: Huzuru, üretkenliği temsil eder. Güven ve rahatlık veren bir renktir. Özellikle üretkenliğin önemli olduğu yerlerde yeşil tonlarının ağırlıklı kullanılması kişinin üretkenliğini artırır.

Doğaya egemen bir renk olduğu için rahatlatıcı ve sakinleştirici etkisi vardır. Özellikle ev ve işyerlerinde kullanılan açık yeşil tonların kişinin ruh halinde oldukça faydalı etkilerde bulunacağı düşünülmektedir.

Huzur için mavi

- Mavi: Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Aynı şekilde doğada ağırlıklı renk olmasından dolayı yeşil gibi insanı sakinleştirir. Huzur verir ve kişinin gerginliğini azaltır. Özellikle açık mavi renkler kişinin iş ve ev ortamında sık olarak kullanması gereken bir renktir.

- Lacivert: Sonsuzluğu ve otoriteyi temsil eder. İş adamlarının ve firmaların sık olarak tercih ettiği bir renktir. Özellikle önemli iş görüşmelerinde tavsiye edebileceğimiz bir renk tonudur.

- Beyaz: Temizliği ve saflığı temsil eder. Bütün hastanelerin ve tıbbi yönü olan kuruluşların ağırlıklı olarak kullandığı bir renktir.

- Siyah: Matemi, karamsarlığı, gücü temsil eder. Arka fonda hakim renk siyah olur ise konsantrasyonu artırır.
344
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.