Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

'Küçük ve seksi kız' modası

'Küçük ve seksi kız' modası

Önümüzdeki yaz Brigitte Bardot modası var. Kurdele, fırfır, çiçek gibi detaylarla süslenen giysiler 'seksi kız'lar için.

New York, Londra, Milano ve Paris, 2006 ilkbahar-yaz koleksiyonlarının sunulduğu zincirleme defileler haftasını geride bıraktı.

Medya mensupları, ünlü ünsüz mankenler, fotoğrafçılar, makyör ve kuaförler bir aylık maratondan bitap düşerken, podyumlar yeni yüzler kazandı. Her sezon başı, manken ajanslarının potansiyel manken arayışlarına girerek dünya çapında yaptıkları araştırmalar, her sezon yeni manken adaylarını gündeme getiriyor. Kimisi podyumda tutunuyor, kimisi unutulup gidiyor. Gözlemlere göre yıllardır süren Rus manken modası da yerini Güney Amerikalı esmer bir nesile bırakıyor.

2006 yaz sezonunda hemen hemen tüm ünlü tasarımcıların 'küçük kız' görüntülü yeni bir konsepti ön plana alarak, trendlerde yeni bir viraja doğru girdikleri gözlendi. Prada, Fendi, Mariella Burani, Dolce&Gabbana, Moschino gibi Milanolu tasarımcılar, trapez, balon gibi formlarla kurdele, volan ve çiçek gibi detaylar kullanarak 'küçük kız' imajına yeni bir boyut kazandırdı. 1950 yıllarının ünlü 'vichy' desenli kumaşları ise 2006 yazının önemli bir trendi olarak geliyor.

Ünlü Fransız film yıldızı Brigitte Bardot'nun o eski masum, çocuksu olduğu kadar erotik imajı gelecek yıl tekrar canlanacak. Vichy deseni 1950'li yıllarda moda dünyasına girdi ve iki renkli küçük karelerden oluşan klasik bir motif olarak günümüze kadar geldi. Beyaz-kırmızı ve beyaz-siyah renk uyumu ile tüm koleksiyonlarda yer alan vichy kumaşı, 2006 yazında baş köşeye oturacak.

Roberto Cavalli sentetik rugan bantlar kullanarak tasarladığı mayolarıyla bu 'masum' kumaşa seksilik kazandırırken, Dolce& Gabbana ise vichy desenli, dantel saten kurdele detaylı elbiseleriyle kadınsı tarzlarına yenilık getiriyor.

Tom Ford'un yerini doldurdu
Bir zamanlar adı sanı olmayan bir tasarımcı iken, kendisine teslim edilen Gucci markasını tekrar yaratan ve kendisi de bir mega-tasarımcı haline gelen Tom Ford, birkaç sezon önce ani bir şekilde Gucci grubundan istifa ederek markayı zor durumda bırakmıştı. Altı ay öncesine kadar Ford'un asistanlarınca yönetilen koleksiyonlar beklenilen ilgiyi görmeyince, Frida Giannini geç te olsa Tom Ford'un selefi olarak Gucci markasının başına getirildi.

Giannini, markanın imajına radikal bir değişim getireceğinin ilk sinyallerini 2006 yaz sezonu için hazırladığı koleksiyonda verdi. Tom Ford'un 'şık ve pahalı porno' ağırlıklı imajı, daha romantik ve optimist bir imaja dönüşüyor. Çiçek motifli şifon ve vual gibi kumaşların kullanıldığı koleksiyonun daha geniş bir müşteri kitlesine hitap edeceği sanılıyor.
(Radikal)
657
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.