Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Krize karşı mutluluk reçetesi

Krize karşı mutluluk reçetesi

Uzmanlara göre ekonomik kriz nedeniyle olumsuz düşüncelere kapılıp strese giren bireylerin psikolojilerini rahatlacak bir reçete var.

Başta ekonomik kriz olmak üzere çeşitli nedenlerle strese giren, mutsuz olan insanların psikolojilerini rahatlatacak bazı davranış ve duygu biçimleri bulunuyor.

Psikolog Alanur Özalp, ekonomik kriz, işsizlik gibi sorunların yoğun yaşandığı dönemde kişilerin kendileriyle ilgili direkt olumsuz yaşantıları olmasa bile kötü bir şeyler olacak beklentisine girip olumsuz senaryolar üretmeye başladıklarını bildirdi.

Özalp, "Bu tip senaryolardan sonra duyarlı kişilik yapılarına sahip olan bireylerde depresyona kadar gidebilen psikolojik rahatsızlıklar ortaya çıkmaktadır" dedi.

Başlangıçta bireylerin bunları farkedemediğini dile getiren Özalp, "ilk önce yorgunluk, isteksizlik, mutsuzluk hissi ve fiziksel olarak kilo kaybı ortaya çıkar.

Daha sonra da çaresizlik duygusu gelişir. Bu aşamadan sonra ortaya çıkabilecek durumlardan birisi hafif psikolojik rahatsızlık olan depresyondur. Bundan sonraki tablo intihar riskine kadar uzanabilmektedir" diye konuştu.

Genellikle psikolojik sıkıntıların somatik sıkıntılara dönüşebileceği uyarısında da bulunan Özalp, karın ağrısı, baş ağrısı, mide krampları, midede yanma, deri şikayetleri ile sırt ve boyun ağrılarının görülebileceğini dile getirdi.

Böyle durumlarda kişilerin çevrelerinden mutlaka bir destek ve rahatlatıcı mesajlar beklediğini kaydeden Özalp, özellikle bu tür mesajların hükümetteki yetkililerden, siyasi ağızlardan gelmesinin önemli olduğunu bildirdi.

Özalp, bunun yanısıra bireylerin de psikolojik olarak sorunlarından kurtulmak için bazı önlemler alabileceğine dikkat çekti. Özalp, bu önlemlerden bazılarını şöyle sıraladı:

- Bir psikologdan yardım alın.

- Psikoloğunuzdan gevşeme ve kas gevşetmek tekniklerini öğrenin ve uygulayın.

- Ilık duş alın, mümkünse yüzün, temiz havada dolaşın, özellikle ormanlık ve ağaçlık bölgelerde dolaşmak, kısa yürüyüşler yapmak, bol su içmek, meditasyon yapmak, derin nefes alma egzersizleri yapmak rahatlatıcı olacaktır.

- Masaj, sauna gibi rahatlama ortamlarını kullanın,

- Aydınlık bir ortamda bulunmaya çalışın, ev ve işyerinizdeki ışık ampullerini biraz daha yükseltin. Aydınlık ortamda insan kendisini daha güçlü ve rahat hissedebiliyor.

- Sevdiğiniz kişilerle telefon görüşmesi yapın, mektuplaşın.

- İnternetten e-mail alıp, gönderin.

- Sevdiğiniz yemekleri yiyin.

- Sevdiğiniz ortamlarda bulunmaya çalışın.

- Kendisiyle barışık, rahat ve keyifli olan kişilerle bir

arada olmaya çalışın.

- Pozitif enerjiyi alma teknikleri konusunda bir pisikologdan yardım alın.

- Hafif jimnastik tarzı spor yapın.

- Klasik müzik dinleyin.

- Giyim tarzınızda değişiklikler yapın. Canlı renkler ve mümkünse beyaz tonları veya açık tonları tercih edin. Özellikle siyah, gri ve kahverengiden uzak durun.

- Sıcak ortamlardan kaçının, bulunduğunuz ortamın serin olmasına dikkat edin.
270
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.