Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Kansere karşı Japon diyeti

Kansere karşı Japon diyeti

Ses teli kanseri nedeniyle sesini kaybeden ve özel bir terapiyle Candan Osma, 8 yıldır Japonların 'makrobiyotik beslenme' formüllerini uyguluyor.

Amerikan Hastanesi Bağımlılık Danışması Candan Osma, Japonların beslenme formüllerini Türk beslenmesine uyarladı ve 'Makrobiyotik Beslenme' kitabında kanser hastalarına doğru beslenmenin püf noktalarını anlattı.

Yedi yıl eğitim gördü
ABD'nin New Jersey kentindeki Rutgers Üniversitesi'nde yedi yıl boyunca bağımlılık konusunda eğitim gören Osma, kansere yakalandığından bugüne 8 yıl geçtiğini anlattı. Candan Osma, Japonya'da yüzyıllar boyunca uygulanan makrobiyotik beslenmeyle sağlığına kavuştuğunu belirtti.

Makrobiyotik beslenme
Avrupa ve Amerika'ya da Japon öncülerin sayesinde ulaşan bu beslenme biçiminde, sağlıklı kişilerin yanısıra kanser hastalarının uygulayacağı kurallar bulunuyor. Verdiği seminerlerde makrobiyotik beslenmeyi anlattığını belirten Osma, "Makrobiyotik Japonya'dan çıktığı için Türkiye'de bulunmayan besin maddeleri içeriyor. Ben bu beslenme türünü, ülkemizdeki gıdalarla yeniden düzenledim" dedi.

Kendisi de hastalanmış
Yaklaşık 8 yıl önce 'ses teli' kanseri olduğunu öğrenen Candan Osma'nın hayatı mücadele ve zaferlerle dolu. Doktorları ses tellerini aldıktan sonra konuşamayan Osma, bir ses terapisi uzmanı ve opera sanatçısının yardımlarıyla 2 ay uğraştıktan sonra yeniden konuşmaya başladı. Diyaframını kullanarak konuşmayı öğrenirken çok güçlük çektiğini anlatan Osma, 'Her gün ağlıyordum, bir daha konuşamamaktan korkuyordum. Günde 5-6 saat çalışarak diyaframdan konuşmayı öğrendim. Sigarayı ve alkolü bıraktım' dedi.

Bugün her lokmayı 50 defa çiğneyen, düzenli bitki çayı içen, şeker yerine pekmez, kuru mevye tüketen Osma, 'Bol bol balık yiyorum. Soframdan sebzeyi eksik etmiyorum, yemeklerimi düdüklü tencerede ya da güveçte pişiriyorum' diye konuştu.

Osma'dan basit beslenme önerileri
  • Şeker ve şekerli gıdalar yerine, pekmez, elma suyu, kuru incir, üzüm tüketin.

  • Demirin en çok bulunduğu kabak çekirdeği, ayçekirdeği ve susamı bol bol tüketebilirsiniz.

  • Brokoli, karnıbahar, semizotu ve karalahana C vitamini kaynağıdır. Bu sebzelerde B12 ve B2 vitaminleri vardır.

  • (Hürriyet)
    464
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.