Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Kan şekerini egzersizle düşürün

Kan şekerini egzersizle düşürün

Diyabet hastalarının korkulu rüyası olan kan şekerinin, düzenli egzersizlerle düşürülebileceği bildirildi.

Alınan bilgiye göre, kandaki ensülin eksikliği sonucu glikoz oranının yükselmesi anlamına gelen şeker hastalığı, ayakbaşta olmak üzere vücudun çeşitli bölgelerinde sinir ölümlerine, buna bağlı olarak da tedavi edilmesi mümkün olmayan duyu kayıplarına neden olabiliyor.

Kandaki pıhtılaşma güçlüğü nedeniyle ameliyatlara bile alınamayan diyabetliler, hayatları boyunca ensülin kullanmak, çok sıkı diyetler uygulamak ve sıcak-soğuk değişimlerine azami dikkat etmek zorunda kalıyorlar.

Konya`da kurulu DEHA Rehabilitasyon Merkezi`nde görevli Fizyoterapist Sevgi Karatürk, egzersizin dünyanın birçok yerinde şekerhastalığının tedavisinde yaygın olarak kullanılan, ancak ülkemizde fazlaca bilinmeyen bir tedavi yöntemi olduğunu söyledi.

Egzersizin ensülinin bulunmasından önce şeker hastalığının tedavisinde kullanılan etkili bir yöntem olduğunu vurgulayan Karatürk,ensülin tedavisi ile birlikte düzenli ve kontrollü yapılacak egzersizin kandaki glikoz oranı düşürerek vücudun ensülin ihtiyacını en aza indireceğini belirtti.

Diyabet alanında yapılan uluslararası çalışmalarla şeker hastalığının tedavisinde önemli yer tutan düzenli egzersizlerin ne kadar gerekli olduğunun bir kez daha kanıtlandığını ifade eden Karatürk, şunları söyledi:

"Ancak, ani şeker koması riski altındaki diyabetli hastaların uygun egzersizleri yapabilmesi için, mutlaka bir fizyoterapist gözetiminde çalışması gerekir. Yapılan egzersizlerin glikoz metabolizması üzerindeki olumlu etkisi 24 ile 48 saat sonra ortaya çıkmaktadır. Egzersizler sonucunda, kas ve karaciğerdeki glikojenin parçalanarak glikoza dönüşmesi ve glikojen deposunun yenilenmesi sağlanmaktadır."

Egzersiz yardımı ile diyabet hastalarında glikoz dengesinin daha düzenli hale geleceğini kaydeden Karatürk, "her şeker hastasının farklı şekilde ve oranda yapacağı düzenli egzersizler sonunda, hastanın ileriki dönemlerinde karışılacağı tehlikeli iç hastalık riskide en aza inecektir" diye konuştu.

Karatürk, egzersizlerin 20-45 dakika arasında haftada en az üç kezhafif ve düzenli bir şekilde yapılması, egzersizler arasında ise içecek ya da basit karbonhidratlar alınması gerektiğini sözlerine ekledi.
327
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.