Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

İzleyicinin resmi görüşü

İzleyicinin resmi görüşü

RTÜK araştırdı: En çok haber programları, sonra diziler izleniyor. En çok rahatsız olunan ise magazin programları. Çiftçi ve balıkçılar yarışma, esnaf da spor programlarının müdavimi.

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından 22 Aralık 2005 ve 5 Ocak 2006 tarihleri arasında yapılan 'Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması' dün açıklandı. 14 ilde, 15 ve daha yukarı yaştaki toplam 4 bin 606 kişinin katıldığı araştırma için görüşmelerin nerelerde ve kimlerle yapılacağı Türkiye İstatistik Kurumu tarafından belirlendi.

Akman: Araştırma ilk
RTÜK Başkanı Zahid Akman, 'Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması'nın RTÜK tarihinde yapılan ilk kamuoyu araştırması olduğunu söyledi. Araştırmaya göre en çok izlenen program türleri yüzde 74.8 ile haber programları.

Diziler yüzde 56.8 ile ikinci sırada. Eğlence programları da yüzde 42.2'lik oranla üçüncü sırada yer alıyor. Bir dönemin en popüler programları olan 'evlilik yarışmaları' yüzde 6.8'lik oranla en son sırada. Araştırmanın diğer sonuçları ise şöyle:

Belgeseller gözde: Belgeseller yüzde 40.8, yabancı sinemalar 40.8, dini programlar yüzde 40.5, açık oturum ve tartışma programları yüzde 40.4, Türk filmleri yüzde 37.3, sır programları yüzde 34.7, yarışma programları yüzde 32.1, spor programları yüzde 30, müzik programları yüzde 28.2, çocuk programları yüzde 11.2, programları ise yüzde 10.8 oranında izleniyor.

İnternet'e güven arttı: Televizyona güvenenlerin oranı yüzde 56.7, güvenmeyenlerin oranı yüzde 34. Gazeteye güvenenlerin oranı yüzde 56.5, güvenmeyenlerin yüzde 29.9. İnternete güvenenlerin oranı da yüzde 44.2.

Reklamları geçin: Araştırmaya katılanların yüzde 40.4'ü TV izlerken reklamlar başladığında hemen kanal değiştirdiğini belirtti. Araştırma sonucunda, kadınların erkeklere kıyasla reklamları daha fazla izlediği ortaya çıktı.

Alo RTÜK hattını arayan az: Ankete katılımcıların yüzde 81.4'ü RTÜK adını duyduğunu belirtti. Bugüne kadar 'ALO RTÜK 178' hattını kullandığını belirtenlerin oranı ise yüzde 2.9'da kaldı.

Hafta sonu TV başına: Hafta içi ortalama 5.09 saat, hafta sonu ise 5.15 saat televizyon izleniyor. Araştırmaya göre hafta içi ve sonunda en çok televizyon izleyenler İç Anadolu Bölgesi, en az televizyon izleyenler ise Doğu Anadolu Bölgesi'nde yaşayanlar oldu.

Ev kadını birinci: Hafta içinde (yüzde 5.75) ve hafta sonunda (yüzde 5.90) en çok televizyon izleyenler ev kadınları oldu. Buna karşılık, lise ve üniversite öğrencileri, profesyonel serbest meslek erbabı, memurlar, üst ve orta düzey yöneticiler ile şirket sahibi veya ortağı olanların ortalama televizyon izleme düzeyinin hafta içi 3.85 ile 4.41, hafta sonu ise 3.38 ile 4.77 saat arasında değiştiği görüldü.

Gelir durumu: Buna göre, en çok televizyon izleyenler, 5.34 saat ile 1000 ile 1500 YTL arasında geliri olanlar oldu. En az televizyon izleyenler ise 2 bin YTL ve daha fazla geliri bulunanlar.

İzlenme saatleri: İzleyicilerin yaklaşık yüzde 60'ı, hafta içi günlerde 18.00-21.00 ve 21.00-24.00 saatleri arasında TV izliyor.

Akdeniz erkenci: Hafta içi 06.00-09.00 saatleri arasında televizyon izleyenlerin oranının en yüksek olduğu yer Akdeniz Bölgesi, 09.00-12.00 ve 18.00-21.00 saatleri arasında televizyon izleyenlerin oranının en yüksek olduğu yer Güneydoğu Anadolu, 21.00-24.00, 24.00-03.00, 03.00 -06.00 saatleri arasında televizyon izleyenlerin en yüksek olduğu yer ise Ege Bölgesi oldu.

Bekârlar gececi: Saat 09.00' dan 21.00'e kadar televizyon izleyenler arasında evliler daha fazla. Saat 21.00'den 06.00'ya kadar TV başında olanlar çoğunlukla bekâr.

Yaş büyüdükçe program tercihi değişiyor: Yabancı sinema, haber ve ekonomi programları, belgeseller, açık oturum ve tartışma programlarına erkekler daha fazla ilgi gösteriyor. Yaş ilerledikçe açık oturum ve tartışma, dini, ekonomi, haber, Türk halk ve sanat müziği ile kadın programlarının izlenme oranı artıyor. Araştırmaya göre dini, haber, sır, Türk halk ve sanat müziği, kadın ve ekonomi programlarını bekârlara kıyasla evliler daha çok izliyor.

Meslek gruplarının tercihleri: Memurlar (Açık oturum ve tartışma programları ile kültür-sanat programları), profesyoneller (Belgeseller ve yabancı diziler), ev hanımları (Dini programlar ve evlilik yarışmaları), emekliler (Ekonomi, Türk halk ve sanat müziği programları), orta ve üst düzey yönetici ve şirket sahibi ve ortağı olanlar (Eğlence güldürü-talk şov ve haber programları, Türk filmleri, yabancı sinemalar ve yerli diziler), çiftçi ve balıkçılar (Sır ve yarışma programları), öğrenciler (Magazin, Türk pop müziği, çocuk programları ve müzik programları), esnaf-sanatkârlar (Spor programları).

Kültür-sanat pek istenmiyor: Özellikle yayımlanması istenen program türleri de şöyle sıralandı: Haber programları yüzde 34.8, yerli diziler yüzde 32.9, müzik-eğlence programları yüzde 31.1, açık oturum ve tartışma programları yüzde 27.1, yabancı sinemalar yüzde 25.7, dini programlar yüzde 25.5, yarışma programları yüzde 25.1, kadın programları yüzde 0.4, kültür-sanat programları yüzde 0.3 ve yabancı diziler yüzde 0.1.

Magazin rahatsız ediyor: Televizyonda görmekten en rahatsız olunan yayınların başında yüzde 16 ile magazin programları geliyor. İkinci sırada ise yüzde 14.1 ile evlilik ve dans gibi yarışma programları var.
(Radikal)
244
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.