Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

İşte 2004'ün en favori olacak diyeti

İşte 2004'ün en favori olacak diyeti

Sıkı rejim yapamayanlara uyulması kolay ve sağlıklı diyet: Zengin lifleriyle hastalıklardan koruyan kepekli makarna ve ekmek... Protein, demir ve folik asit zengini baklagiller...

Bu yıl, sonu fiyaskolarla biten sıkı rejimler yerine, daha kolay uygulanabilecek sağlıklı beslenme tarzı moda... Nüfusunun önemli bölümünü şişmanların oluşturduğu ve 'fast food'un yaşam biçimi olduğu ABD'de yeni yılda sıkı diyet yerine sağlıklı öneriliyor.

Amerikalı doktorlar, yazılı ve görsel basında yaptıkları çağrılarda, yeni yılda halkı yemek biçimlerini değiştirmeye davet ederek, lif açısından zengin besinlerin tüketilmesinin önemini vurguluyor.

Çok sayıda kişinin karbonhidratı kesmek için makarna ve rafine şekerden uzak durduğuna, ancak kepekli undan üretilen makarnanın zengin lifli bir besin olduğuna dikkati çeken doktorlar, lifli gıdaların kalp ve kanser riskinin yanı sıra diyabet bağlantılı komplikasyonları azalttığını ve sindirim için yararlı olduğunu belirtiyor.

Amerikalıların atıştırma alışkanlığına işaret eden doktorlar, abur-cubur için yine kepekli undan üretilen kraker veya cips, sabahları ise bir kâse yulaf veya kepekli buğdaydan yapılan ekmek öneriyor. Kek, çörek gibi karbonhidratı yüksek besinler de alışveriş listesinde lifli ürünlerden yapılmış kek ve çöreklerle yer değiştirmeli.

Omega-3'ü ihmal etme
Yeni yılın bir diğer favori besini, kalp krizi riskini azaltan, kolesterol oranını düşüren ve Omega-3 yağ asitleri açısından zengin somon balığı. Doktorlar, bu balıkta bol olan A vitamini ve karotenin kanseri önleyebildiğine, ayrıca bu balığın etindeki doymuş yağ oranının, kırmızı et ve tavuktan düşük olduğuna dikkat çekiyor.

Baklagillerin de protein, demir, folik asit ve lif açısından zengin olduğu belirtilirken, et, tavuk, yumurta ve diğer protein kaynaklarının yerini alabilecek bu gıdaların kalp hastalıkları ve kanser riskini de azaltabileceği vurgulanıyor. Önerilen bir başka sağlıklı besin de tatlı patates. Bu besinde göz sağlığı, kemik ve diş gelişimi ile sağlıklı cilt ve saç için gerekli günlük karoten gereksiniminin dört katı var.
(Radikal)
146
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.