Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

İnsan vücuduna billboard muamelesi

İnsan vücuduna billboard muamelesi

Reklamcılar, insan vücudunu billboard olarak yeniden keşfetti. İnsan vücudunun ünlü firmalar tarafından kalabalık caddelerde ya da spor müsabakaları sırasında canlı birer billboard olarak kullanılması eğilimi her geçen gün yaygınlık kazanıyor.

İnsan vücudunun ünlü firmalar tarafından kalabalık caddelerde ya da spor müsabakaları sırasında canlı birer billboard olarak kullanılması eğiliminin her geçen gün yaygınlık kazanıyor. Amerikan ABC televizyonunda yer alan bir habere göre, canlı billboardlardan bazıları dövmelerle bezenerek spor müsabakalarına ya da popüler turist mekanlarına gönderilmek suretiyle çeşitli markaların tanıtımında kullanılıyor.

Canlı billboardlar, üzerlerine işlenen az ve öz reklamlarla ilk etapta reklamını yaptıkları ürün hakkında sadece merak uyandırmaya çalışıyorlar. Amerikan futbolu finali sırasında gösterilen 30 saniyelik bir reklamın maliyetinin 1,5 milyon dolar olduğu göz önüne alındığında, bu yöntemin prime-time televizyon reklamlarına nazaran son derece hesaplı ve pratik olduğu ifade ediliyor. Üstelik milyonlarca dolar harcamadan da insanların dikkatini ürüne çekmek mümkün hale geliyor.

Alnı dövmeli insanlar Times Square'da
Nisan ayında Scion modelinin tanıtımı için bu yönde bir uygulama başlatan Toyota, mütevazı bir ödeme yaptığı bir grup insanın alınlarına geçici dövme yoluyla Scion'u tanıtıcı bilgiler yazarak New York'un kalabalık meydanı Times Square'da birkaç saat boyunca dolaşmalarını sağlamış. Canlı billboardların alnındaki dövmelerde yer alan arabanın fiyatı, Scion'un web adresi ve marka ismi gibi basit ifadeler, hedeflenen ilgiyi toplamış.

Kahve dükkanları zinciri Dunkin' Donuts da, benzer bir yöntemle başta basketbol olmak üzere spor müsabakalarının yapıldığı stadyumlara onlarca gönüllü kolej öğrencisini göndererek vücutlarını canlı billboard olarak kullanıyor.

"Gerilla" yöntemiyle pazarlama
Konuyu değerlendiren Amerikan Reklam Federasyonu sözcüsü Mary Hilton, "Artan medya imkanlarıyla tüketicilerin dikkatini çekmek her geçen gün çok daha güçleşiyor. Yetenekli pazarlama ekipleri müşterilerine ulaşabilmek için her türlü yeni şeyi deniyor" diyor. Canlı billboardlarının bir çeşit "gerilla" yöntemiyle pazarlama tekniği olduğunu belirten Hilton, bu yöntemin geleneksel pazarın dışında bulunan yeni kültürel trendlere hitap ettiğini ifade ediyor.
190
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.