Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

İlginç tüketici şikayetleri

İlginç tüketici şikayetleri

Adım attıkça yukarı çıkan eteğini değiştirmek isteyenden, taksitle mal alırken yanlışlıkla boşanma dilekçesine imza atana kadar işte size tüketici şikayetleri...

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER)'ne yapılan başvurular arasında fıkra gibi olanları hem güldürüyor, hem de düşündürüyor.

Derneğe adım attıkça yukarı çıkan eteğini değiştirmek isteyenden, taksitle mal alırken yanlışlıklı boşanma dilekçesine imza atana kadar çeşitli başvurular geliyor.

TÜKODER Kayseri Şube Başkanı Mehmet Çağlıergin, genellikle şikayetlerin gündüz evin kapısına gelen satıcılara yönelik olduğunu belirtti.

Çağlıergin, 'Tüketici Yasasında yer alan mala itiraz süresini engellemek için alış verişlerde o günün tarihinin değil, 10 gün önceki tarihin atıldığını görüyoruz. Alış verişlerde tarihlere dikkat edilsin' uyarısında bulundu.

İşte bazı ilginç şikayetler...

-Mağazadan etek aldım. Adım attıkça yukarı çıkıyordu. Değiştirmeye gittim içine astar çektiler. Şimdi ise aşağı düşüyor. Ne yapayım?

-Ben saati su geçirmez diye aldım. Soğuk suda denedim geçirmedi. Sıcak duş alırken, bulaşık yıkarken geçiriyor. Ne yapayım?

-Dostuma bilezik satın aldım, sahte çıktı. Kimse duymadan, şikayet etmeden bunu gerçeğiyle değiştirtseniz.

-Kuaförde saçımı boyattım. 30 milyon para verdim. Hem istediğim rengi tutturamadı hem de saçımı oyuncak yaptı.

-Marketten aldığım 1 kilo çay paketinin içinden yarısı sıkıştırılmış gazete kağıdı çıktı. O kağıdın ağırlığı kadar çayımı nasıl alırım?

-Aldığım mayo esnek değil. İtiraz ettim, mağaza (Bizim mayolar sert olur) diyor. Bu doğru mu?

-Kaliteli sucuk dağılmaz biliyorum. Ama benim kaliteli diye aldığım sucuk hiç kalmıyor. Sıvı sucuk mu üretildi. Üretilmedi ise elimde olmayan sucuğu kime şikayet edeyim?

-Evin önüne koydukları trafik levhasının fosforu yok. Geceleri kazaları önlemiyor. Bu tüketiciyi aldatmak değil mi?

-Seyyar satıcıdan aldığım 10 domatesten 8'i çürük çıktı. Şu köşede duran satıcıdan siz değiştirseniz olmaz mı?

-Evime bir satıcı geldi. Mal için imza attım. Sonra mahkemeye çağırdılar. Meğer, senet diye attığım imza kocamdan boşama dilekçesiymiş. Okuma yazma bilmem. Ne yapmalıyım?

Ankara'dan şikayetler

Tüketiciyi Koruma Derneği Ankara Şubesi Başkanı Zerçin Durukun anlattıkları da gerçekten ilginç:

-Aylar önceden bir mağazaya gelinlik sparişi veren ve 150 milyon TL gelinlik ücretini peşin ödeyen çift, evlenmelerine 10 gün kala mağazaya gittiklerinde, istedikleri modelin gelinlikle uyuşmadığını ve ölçülerinin gelinin vücut ölçüleriyle yakından uzaktan ilgisi olmadığını görüyor.

Durumu düzeltmek için mağazaya giden çifte verilen cevap ise, "Biz böyle istedik, böyle yaptık" oluyor. Üstelik "inşallah gelinlik giymek sana nasip olmaz" gibi hakaretlere maruz kalan çift, Tüketiciyi Koruma Derneğine başvuruyor.

Daha sonra anlaşılıyor ki gelinlik ölçüsü hem parmak hesabı yapılmış hem de verilen gelinlik önceden hazırlanmış.

-Daha yeni aldığı çamaşır makinasının yumuşatıcıyı almadığını gören tüketici, üretici firmayıyı arayarak durumu anlatır.

Firmadan gelen cevap ise ilginç, "Makinanızın su almaya başladığını gördüğünüz an, başında durun ve sallayın".

-Bir aylık oturma grubunun ipliklerinin söküldüğünü gören tüketiciye, üretici firma tarafından verilen cevap ise oldukça ilginç, "Oturup iğne iplikle sökmüşsünüzdür".

Tüketiciyi Koruma Derneği Ankara Şubesi Başkanı Zerçin Duruk, "Tüketicinin de sütten çıkmış ak kaşık" olmadığını belirtiyor.

İşte bazı absürd tüketici şikayetleri: "Kuş aldım ama şimdi öldü", "Telefonum düştübozuldu", "Evimi su bastı, mobilyalarım çürüdü".
387
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.