Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

'Etkili satış' önerileri

'Etkili satış' önerileri

İzmir`de, Aliağa Ticaret Odası yayınladığı kitapçıkla üyelerine, "Etkili satış ve esnaf-müşteri ilişkileri"nin püf noktalarını anlattı.

Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka yaptığı açıklamada, 33 sayfalık kitapçıkta "Satış ortamının taşıması gereken özellikler", "Mağaza düzenlemede dikkat edilecek noktalar", "Satış ortamı hataları", "Satıcının dış görünümü", "Satıcının özellikle davranışları" ve "Satışta yapılmayacak davranışlar" konularında üyelerine önerilerde bulunmaya çalıştıklarını söyledi.

TEMİZLİK VE İYİ GÖRÜNTÜ
Kitapçıkta mağaza düzeninin önemine işaret edilerek, etkili satışın en önemli kurallarından biri olduğuna dikkat çekiliyor. Vitrin yerleştirme, tezgah ve rafların düzenlenmesi ile ilgili bilgiler verilen kitapçıkta, "Dükkan temiz ve düzenli olmalı, görüntü estetik olmalı, gereğinde bir oturma yeri bulunmalı, yeterli aydınlatma olmalı, uygun ikram olanağı bulunmalı, turistik yerlerde milli görünüm ön plana çıkarılmalı, özel sunum ve tanıtım köşesi oluşturulmalı, tanınmış markalarla imaj güçlendirilmeli" deniliyor.

Yıpranmış sandalye, koltuk ve masaların satış ortamından kaldırılması önerilen kitapçıkta, müşteriye fiziksel olarak çok yakın olan satıcıların "itici olacağına" dikkat çekiliyor. Kitapçıkta satıcının bakımlı olması önerilirken, kadınların hafif makyajlı, düzgün taranmış saçla, erkeklerin saç ve sakal traşlı halde satış yapmasının önemine işaret edilirken, şu tavsiyelerde bulunuluyor:

"Kullandığınız parfüm ve makyajınız dikkat dağıtmamalı. Temiz ve ütülü giyinin, çarpıcı, dekoltesi fazla giyimden uzak durun. Kıyafetinizde eksik düğme olmasın, müşteriyi rahatsız edecek kadar düğme açık bırakılmasın. Kıyafetinize uygun kravat seçin, düzgün bağlayın. Ayakkabılarınız temiz ve boyalı olsun. Çamurlu ayakkabı, terlik ile işyerinde bulunmayın. Müşteriyi daima (hoşgeldiniz) diyerekkarşılayın. Güleryüzlü olun. İmajınızı gözden geçirin."

SATICININ DAVRANIŞLARI
Satıcıların işyerinde yememesi önerilen kitapçıkta, soğan, sarımsak içeren yemekler, kebaplar ve lahmacunların, işyerine sokulmaması, sakız çiğnenmemesi, sigara, pipo, puro içilmemesi istendi. Müşteri ile konuşurken yapılmaması gerekenler şöyle sıralanıyor:

"Bir yere dayanarak konuşmayın, masa veya tezgahın kenarına turmayın, kolunuzu sandalyenin arkasına atmayın. Elbisenizin yakasını çekiştirmeyin, kravatınızla oynamayın, elbisenizle burnunuzu silmeyin, sık sık burnunuzu çekmeyin, parmaklarınızı tıklatmayın. Müşteri yanında ceket veya kazağınızı çıkarmayın, bir başka müşteriye daha önce geleni şikayet etmeyin. Tırnaklarınızı kesin. Yiyecek satıyorsanız, mutlaka eldivenle satış yapın. Etnik şakalar yapmayın, açık-saçık, küfürlü konuşmayın. Din politika, ırk konusunda kesinlikle konuşmayın."
433
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.