Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Doğan Grubu'nun TV stratejisi

Doğan Grubu'nun TV stratejisi

Doğan TV Radyo Yayıncılık CEO'su Arzuhan Doğan Yalçındağ, yaptığı açıklamada Grubun TV yayıncılık stratejilerini çeşitli başlıklar altında aşağıdaki gibi özetledi.

Doğan TV'nin geçici konsolide sonuçlarına göre, 2006 yılının ilk dört ayında geçen yılın aynı dönemine göre gelirlerde %67 büyüme, karlılıkta ise %1050 artış gerçekleşti.

2006 yılının ilk dört ayında ulaşılan 23 milyon YTL'lik faaliyet karlılığımız, 2005 senesinin tamamındaki 20 milyon YTL'lik faaliyet karlılığının üzerine çıktı. Bu sonuçlar verimlilik odaklı başarılı çalışmaların eseridir.

2005 yılının sonunda devraldığımız Star TV'nin gruba entegrasyonunu 2 ay gibi kısa bir sürede tamamladık. Çok iyi planladığımızı düşündüğüm bu entegrasyon süreci sayesinde, izleyiciler, reklam müşterileri ve herşeyden önce çalışanlarımız için en verimli entegrasyon operasyonunun gerçekleştirdik.

Star TV grubumuza reklam gelirlerinin artırılmasından ziyade hacim ekonomisine bağlı olarak bir verimlilik artışı sağladı. Entegrasyon sürecinde Star TV'nin ekran yüzüne dokunmadık.

Şimdi Star TV için yeni bir pozisyon üzerinde çalışıyoruz. Yeni yayın döneminde gerek izleyicinin, gerek ise reklamverenin büyük beğeni ile karşılayacağını düşündüğümüz bir yayın politikasına hazırlanıyoruz. Tabii ki Star TV'nin kimliğine mal olmuş Şampiyonlar Ligi gibi yayınlara da devam edeceğiz.

TV YAYINCILIĞININ YAPISI DEĞİŞİYOR
Tüm dünyada TV yayıncılığı alanında baş döndürücü gelişmeler yaşanıyor. Yayıncılık teknolojisi değişmekte, telekom sektörü ile kaynaşmakta, yeni reklam uygulamaları ortaya çıkmakta, izleyici eğilimleri ise zaten hergün değişmekte. 2 yıl önceye kadar sadece bir kanalın içerik yönetimi, reklam pazarlaması olarak tanımlanan yayıncılık şimdi interaktif görsel platform yönetimi olarak yeniden tanımlanabilecek daha teknolojik ve sofistike bir konuma geldi.

Doğan TV olarak 2005 yılının sonunda gelecek 3 yılımızı planladık ve tüm sistemimizi, organizasyonumuzu bu plana göre şekillendirdik.

Günlük işlerimizde sürekli olarak verimliliğe odaklanırken, sektörün dünyadaki gelişimini takip etmekte ve başarılı uygulamaları ülkemizde de hayata geçirmek üzere çalışmalar yapmaktayız. Bu kapsamda özellikle Avrupa'nın en önemli TV Yayıncısı grupları ile işbirliği içindeyiz. Birbirimizden sürekli öğreniyoruz.

Doğan TV'nin uzun vadeli aksiyonları içinde yeni tematik kanallar, Interaktif Uygulamalar, Telepazarlama, yerli ve yabancı film dağıtımı (Home video) ve Internet Platformu üzerinden TV yayını alanında önemli projeler yer almaktadır.

NEDEN YENİ KANALLAR ÜRETİYORUZ
Tüm dünyada ve ülkemizde kanal sayılarında bir artış izlenmektedir. Özel ilgi alanlarına hitap eden bu kanallar, sadece reklam gelirlerine bağlı olarak izleyiciye sunulmaktadır. İngiltere'de faaliyet gösteren FreeSat ücretsiz uydu platformu buna güzel bir örnek olarak gösterilebilir. Bu uygulamada, bir uydu alıcısı satın alan izleyici bu platformun tüm imkanlarından faydalabiliyor.

Ülkemizde de benzer bir durum yaşanmaktadır. AC Nielsen'ın Mayıs 2006'da yaptığı bir araştırmaya göre ülkemizde ödemeye dayalı Platform'un abone sayısında pek bir değişiklik olmazken, uydu anteni ile ücretsiz TV seyreden ev sayısı 6 milyona ulaşmış durumda.. Ülkemizde 17 milyon hane olduğu düşünüldüğünde, ücretsiz çanak uydu anteni ile erişim penetrasyon oranı % 35'a çıkmış durumda.

Üstelik bu oran nispeten geliri daha yüksek olan Batı ve Marmara bölgesinde % 40 oranına yaklaşmıştır. Reklam verenler çok yakında tematik kanalların ve bunları 6 milyona ulaştıran uydu alıcılarının farkına varacaklardır.

Bu gelişmelerin hem farklı içerik isteyen izleyicilerimiz, hem de farklı konularla izleyiciye ulaşmak isteyen reklam verenlerimize hizmet verebilmemiz için yepyeni fırsatlar ortaya çıkardığının farkındayız. Biz halkımızın tercih ettiği özel istek alanlarını belirledik. Bunlar;
doğa,
seyahat,
spor,
çocuk,
emlak,
otomobil,
turizm,
sinema ve kültür olarak gruplandırılmıştır.

KANAL D TEMATİK KANALLARIN SAYISI ARTIYOR
Kanal D olarak müşteri memnuniyetini maksimum seviyede tutabilmek için tercihlere göre farklı konularda kanal üretmeye hızla devam edeceğiz.

Müzik alanında son 5 yılda güçlü bir marka haline gelen Dream TV'den sonra Yerli Müzik'de de Dream Türk ile pazara girdik. Yeni kurduğumuz ve bugünlerde reklamlarını gördüğünüz D-Max dizi kanalı, Yerli Sinema alanında D-Yeşilcam, kültür ve stil alanında D-Plus, emlak alanında Emlak TV yayın hayatına başladılar.

Türkiye'nin 2 büyük kulübü Fenerbahçe ve Beşiktaş TV ile stratejik işbirliklerimiz var ve ortak çalışmalar üretiyoruz. Galatasaray TV'nin de yayına başlaması için Galatasaray Kulübü ile görüşmeler yapmaktayız. Çok yakında D-Sinema Yabancı Film kanalı olarak izleyicilerin beğenisine sunulacaktır.

Seyahat, Doğa, Çocuk, Spor gibi diğer alanlarda da Kanal D gibi güçlü bir markanın altında yeni kanallarımızı birer birer duyuracağız. Bu kanallar ile hedefimiz, reklam vereni hedef kitlesi ile, izleyiciyi ise ilgi alanıyla buluşturmak. Bu kanalları uydu alıcısı olan 6 milyon hane ücretsiz olarak izleyebilecek. Bu rakam küçümsenemeyecek bir kitleyi temsil ediyor.

REKLAMVERENLERE YENİ ÜRÜNLER HAZIRLIYORUZ
Reklamverenlere geleneksel spot reklam uygulamalarının ötesinde ürünler geliştirmek üzere çalışıyoruz. Kanal D yeni ürünlerin gelişmesinde geçmişte advertorial reklamlarda olduğu gibi hep öncü çalışmalarıyla liderlik üstlenecektir. Son zamanlarda bazı stratejik reklam müşterilerimizin reklamları yer sıkıntısı olduğu için yayınlanamamaktadır.

Bizi de rahatsız eden bu durumun normalleşmesi için çalışmalarımız devam ediyor. Geçen sene TV kanallarında yayınlanabilir reklam süreleri Avrupa Birliği'nin sınır ötesi TV yayıncılık direktiflerinde yer alan kıstaslar doğrultusunda sınırlandırıldı. Bu sınırlamalar reklam için ayrılacak süreleri azaltırken, izleyiciler açısından ise memnuniyetle kartşılandığı da göz ardı edilemez bir gerçek. Reklamverenler için ise, uzun reklam kuşakları arasında mesajların kaybolup gitme riskini azalttığı için, olumlu sonuçlar doğurduğu da söylenebilir.

TV kanallarının kaliteli dizi, daha kaliteli film ve spor gibi içeriklerin maliyetlerinin reklam gelirlerinden çok daha hızlı arttığı yadsınamaz bir gerçek. Doğan TV'nin mali olarak başarısı reklam gelirlerinin yanısıra, reklam dışı gelirlerindeki artış, maliyetlerin kontrol altına alınması ve verimliliğimizi sürekli arttırmamızdan kaynaklanmaktadır.

2006 yılının sonuna kadar stratejik reklam verenlerimize yeni tematik kanallar ile, mevzuat izin verdiği ölçüde sanal reklam ve interaktif reklam uygulamaları gibi yeni ürünler sunacağız.

TV'DEN ALIŞ VERİŞ BAŞLIYOR
2006 yılında telepazarlama alanında daha önce de açıkladığımız gibi Fransa'nın en büyük TV Grubu TF1 ile bir ortak girişim üzerindeki çalışmalarımızı tamamladık. Henüz ülkemizde gelişmemiş olan bu iş modeli TV kanalları ile bir ürünün tanıtılıp, eve kadar teslimini içeren yeni bir perakende formatı yarattı. Telepazarlama, sadece TV yayıncılığı bakış açısı ile değil, perakendecilik bakış açısı ile yaklaşılması gereken bir faaliyettir.

Bu nedenle telepazarlama alanında yüksek tecrübeli olan yabancı bir kuruluşla ortak bir girişimde bulunmayı, onların bilgi ve birikimini hemen ülkemize getirmeyi tercih ettik.

KANALLARIMIZ İNTERNET ÜZERİNDEN YAYINA BAŞLADI
İnternet TV konusundaki gelişmeleri ve Türk halkının İnternet'ten TV izleme alışkanlıklarını yakından takip etmekteyiz. Doğan TV olarak ilk etapta yurtdışında bulunan Türklerin internet üzerinden kanallarımıza ulaşıp, canlı veya arşivden içeriğimizi izleme imkanını sağlamayı tercih ettik.

Bu amaçla Jump TV ile global bir anlaşma yaptık. Artık yurt dışında iken İnternet bağlantısı olan herkes DVD kalitesinde internet üzerinden yayınlarımızı izleyebilecek. Şimdi bu projenin benzerinin Turkiye dahilinde de kullanılması için çalışıyoruz. 2006 sonuna kadar etkileyici bir servisi hazırlayacağımızı inanıyorum.

KANAL D 'HOME VİDEO' KISA SÜREDE ÖNEMLİ BİR MARKA HALİNE GELDİ
2005 yılında önemli bir stratejik karar vererek, DVD penetrasyonunun çok süratle arttığı ülkemizde tüketiciye daha fazla tercih, kalite ve daha az maliyet vaadiyle ulaşmak için Kanal D ' Home Video''yu kurduk. Kanal D Home Video, Gelibolu Belgeselini takiben geçen hafta piyasaya çıkan Kurtlar Vadisi gibi önemli ürünlerin yanında, her ay 15'e yakın yerli ve yabancı yeni filmi tüketicinin beğenisine sunurak çok kısa bir sürede başarılı oldu. Bildiğiniz gibi Gelibolu filminin ulaştığı satış rakamları ve uyguladığımız yöntem bir çok yabancı medya şirketi için bile bir gösterge oldu.

Diğer yandan Doğan TV internet üzerinden içerik satışı yani bir dizinin veya bir filmin satışı veya kiralanması gibi iş modellerine yatırım yapmaktadır. İki ay içinde ise Amerika'daki Netflix veya Ingiltere'deki ITV 'nin DVD kiralama servisleri benzeri film kiralama servislerini hizmete açacağız. 2006 senesinin sonuna kadar, IPTV planımıza paralel olarak, on line sinema hizmetine başlamayı hedefliyoruz.

MOBİL TV YAKINDA
Mobil TV konusunda da kapsamlı bir çalışma yürütmekteyiz. CNN-Türk'ün podcast yayınına başladık. Türk mobil operatörlerinin bu konuda gerekli altyapıyı sağlamalarını beklemeden, yurtdışında, muhtemel olarak Almanya'da yaşayan Türkler için Mobil TV hizmetine kısa bir süre içinde başlayacağız. MTV Müzik kanalı sadece telefonlardan seyredilecek mobil TV yayınına başladı ve 2006 yılı WEF- Davos toplantılarında bu hizmetin ilk tanıtımını yaptı. Doğan TV olarak, Mobil TV alanındaki yenilikleri izliyoruz. Bu alanda yeni gelişmelerin olacağına inanıyor ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
433
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.