Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Detoksla yenilenin, forma girin

Detoksla yenilenin, forma girin

Yeni yılın bu ilk günleri vücudu yenilemenin tam zamanı. Peki yenilenmek için beslenmenizde nelere dikkat etmeli, neleri diyetinizden çıkarmalısınız?

Size vereceğimiz 20 öneri ile hem fazla kilolarınızdan kurtulacak hem de enerji kazanacaksınız. İngiltere'nin Daily Mail gazetesine haber olan bu detoks diyeti ile vücudunuzda bulunan toksinleri atabilirsiniz.

Zayıflamak için yiyin
Bu diyette ne yediğiniz çok önemli. Çünk vücudumuzu toksinlerden arındırmak için mutlaka yediklerinize dikkat etmelisiniz. Başarılı sonuçlar elde etmek için günlük beslenme alışkanlıklarınızda değişiklik yapmalı ama asla aç kalmamalısınz.

1- Mutlaka bol bol su için. Su, vücudumuzdaki mekanizmayı düzenli çalıştırır. İşin püf noktası suyu sadece susadığınızda içmemek. Her gün en az 1.5 litre su içmeye özen gösterin. Su kadar bitkisel çaylar da vücudu toksinlerden temizlemeye yardımcı olur.

2- Organik gıdalar tüketin. İşlenmiş, kimyasal maddeler ilave edilmiş gıdalardan uzak durun.

3- Şekeri ve hayvansal yağları diyetinizden çıkarın. Hayvansal yağlar kandaki kolestrol oranını yükseltir.

4- Aromatik otları tüketin. Aktarlardan şifalı otlar alın, bazı otlar sindirim sistemine çok faydalıdır. Ayrıca C vitamini açısından zengin olan maydanoz ve vücudu canlandıran biberiyeyi sıkça tüketin.

5- Mutlaka sigarayı bırakın, sigaranın zararlarını zaten bilmeyen yoktur. Nikotin ve karbonmonoksit içeren sigara özellikle akciğerlere zarar verir.

6- Kahve ve alkolü bırakın. Detoks diyeti uygularken asla kafein ve alkol içeren içkiler içmemeniz gerekiyor. Bu tür içecekler özellikle karaciğere zarar verir. 'Asla içmeden duramam' diyorsanız günde küçük bir bardaktan fazla içmeyin.

7- Organlarınızın dinlenmesi için bir hafta kırmızı ve beyaz et yemeyin. Bunun yerine bol sebze ve bakliyat tüketin.

8-İşlenmemiş yiyecekler tüketin. Gıdalar pişerken besin değerlerini kaybederler. Özellikle işlenmemiş ve pişmemiş gıdaları tüketmeye özen gösterin. Her öğünde iki porsiyon bu tür gıdalardan tüketin.

9- Bir meyve diyeti uygulayın. Bir meyve seçin ve üç gün boyunca sadece bu meyve ile beslenin. İlk gün çok zorlanabilirsiniz ama yılmayın üç gün dayanmaya çalışın.

10- Kiraz ve benzeri meyveler bu tür meyve diyeti için uygundur.

11- Bir diğer diyet meyvesi ise üzümdür, potasyum açısından zengin olan üzüm, aynı oranda magnezyum ve fosfor içerir. Üzüm aynı zamanda bol B vitamini içerir ve sindirim sistemini canlandırır.

12- Oruç tutmayı deneyin; oruç tutarken vücudunuz depo ettiği enerjiyi harcar ve bunların çoğunu da vücutta bulunan yağlar oluşturur. Toksin maddelerin çoğu ise yağlı dokularda bulunur.

13- Bu diyette özellikle bazı sebze ve meyveler mutlaka tüketilmelidir. Özellikle karaciğere iyi gelen enginar, A vitamini ve potasyum açısından zengindir. Mango meyvesi de yağlı gıdaların sindirilmesinde faydalıdır. Ananas ve avokado gibi meyveleri de bolca tüketin.

14- İdrar üretimini artıran greyfurt ve arındırıcı etkisi olan salatalık, bu diyetin bir diğer önemli sebzeleridir.

15- Eğer kabızlık sorunu çekiyorsanız incir, pırasa ve kuru erik yiyin. Bunların bağırsakları çözücü etkisi vardır.

16- Potasyum, kalsiyum ve C vitamini açısından zengin olan limon suyunu bolca tüketin. Her sabah yarım limonu ılık su ile şeker katmadan için.

17- Her akşam maden suyun içine bir çay kaşığı nane koyun ve bütün gece dinlenmeye bırakın. Ertesi sabah karışımı karıştırarak kahvaltıdan önce için. Bu içeceği 3-4 gün için.

18- Bol bol lifli gıdalar tüketin. Sebze ve meyveler lif açısından zengin sayılsalar da lif en çok tahıllarda bulunur.

19- Daha çok çay içmeye özen gösterin. Çay antioksidanlar açısından zengindir.

20- Bu diyet programını uygularken iki hafta içinde 1 ila 5 kilo arasında verebilirsiniz. Fakat eski beslenme alışkanlıklarınıza dönerseniz, verdiğiniz kiloları hatta daha fazlalarını alabilirsiniz.
375
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.