Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Depresyonu sporla yenin

Depresyonu sporla yenin

Sporun beyin tarafından salgılanan endorfin salgısını artırdığı ve bunun da depresif yakınmaları olanlarla, depresyon hastaları üzerinde olumlu etkilere yol açtığı bildirildi.

Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Spor Hekimliği Anabilim Dalı öğretim üyesi Yrd.Doç.Dr. Hakan Yaman, depresif yakınmaları olanlara yüzme, yürüyüş ve bisiklete binmek gibi sporları yapmalarını önerdi. Sporun bu rahatsızlıkların tedavisinde önemli rolü olduğuna dikkat çeken Yaman, şöyle dedi:

"Psikiyatrik hastalıkların esas tedavileri ilaçla tedaviye ve psikoterapiye dayanır. Ancak yine de kendinizi bedenen ve ruhsal olarak zinde hissedebilmeniz için spor yapmalısınız. Düzenli olarak yapacağınız alıştırmalarla mizacınız düzelecek, canlanacak, istemediğiniz sakınma ya da kaçınma davranışlarınız (anksiyete) azalacak ve uykularınız düzene girecektir. Ayrıca genel sağlığınıza da katkıda bulunmuş olacaksınız. Spor yapmak mutluluk veren endojen opiyatlar dediğimiz endorfin salgısını artırır. Bu da depresif yakınmaları olanlarla hafif ve orta dereceli depresyon hastalarının tedavisine olumlu katkılar sağlar. Ayrıca, fizyolojik olarak kendilerini yetersiz hisseden yaşlılarda ise kendilerini güçlü hissetmelerini sağladığı için de psikolojik olarak olumlu etkiler yapar."

Yaman, öte yandan yapılacak olan sporun ölçüsü ve miktarının önemli olduğunu bildirdi. Önceden bir spor yapmayanların spordan erken bezmemeleri için 5 dakika süren yürüyüşler gibi hafif ve kısa süreli alıştırmalarla spora başlamalarını öneren Yaman, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bedeninizin kondüsyonu arttıkça süreyi ve alıştırmanın şiddetini arttırabilirsiniz. Canlı yürüyüşler, jogging, yüzme, bisiklet gibi dayanıklılığı geliştirmeye yarayan spor türleri yapabileceğiniz gibi, esnetme ve kuvvet alıştırmaları da deneyebilirsiniz. Dayanıklılığı geliştirmeye yönelik çalışmalarda hedeflenen ve arzu edilen alıştırma süresi seans başına 30-45 dakikadır ve hafta 3-5 seanstır. Kuvvet ve esnetme çalışmalarına ise haftada 2-3 kez yer verilebilir."
384
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.