Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

'Dağınık masa' sendromu

'Dağınık masa' sendromu

Bilim yeni bir rahatsızlık keşfetti: Dağınık masa sendromu. Üzeri evrak yığılı, dağınık masalarda uzun saatler boyunca çalışmak, kişilerin ruhunda derin yaralar açıyormuş.

Bir sendrom daha bulundu. Bilim adamları, evrak yığılı ve dağınık masaların, çalışanları hasta ettiğini keşfetti. Bilgisayar monitörleri üreten NEC-Mitsubishi adlı grup tarafından yaptırılan araştırma sonuçlarının, yeni bir rahatsızlığın varlığına işaret ettiği ve milyonlarca çalışanın bu durumdan etkilendiğini ortaya koyduğu kaydedildi. Ofis çalışanlarında görülen bu rahatsızlığı, 'dağınık masa sendromu' olarak adlandıran bilim adamları, uzun çalışma saatleri, karmaşık masa düzeni ve işlerin kötü gitmesinin çok sayıda kişinin ruhunda derin yaralar açtığını ifade etti.

Tatil yaparsan geçer!
Araştırma, düzenli tatiller ve kişinin masa düzenini kendine göre ayarlamasının, hastalığın ortaya çıkması ihtimalini azaltabileceğini de ortaya koydu. 2 bin kişinin katıldığı ankette katılımcıların yüzde 67'si, iki yıl öncesine göre daha çok masabaşında olduklarını söyledi. Bu kişilerin yüzde 40'ı da günlerini geçirdikleri masanın dağınıklığından şikâyetçi oldu.

Ankete katılanların yüzde 35'i sırt ve boyun ağrılarından şikâyet ederken, bunu da masalarında rahatsız pozisyonda oturmalarına bağladı. NEC-Mitsubishi, Open Ergonomics adlı bir başka firmayla iş birliği yaparak, bu sendroma yakalananlara yönelik bir rehber hazırladı.
'Dağınık masa sendromuna' karşı öneriler şöyle:

Masada özel bir eşya
  • Stresi azaltmak için masa düzenine daha çok dikkat edin.

  • Sırt ağrılarına karşı sürekli dik oturmaya özen gösterin.

  • Yaralanma riskini azaltmak için masa başında beş dakikanızı esneme hareketlerine ayırın.

  • Konsantrasyonu ve genel sağlık durumunu iyileştirmek ve iş arkadaşlarınızla iletişiminizi güçlendirmek için düzenli aralıklarla masadan uzaklaşın.

  • Masanızda, iş dışındaki hayatınızı hatırlatacak nitelikte size özgü bir nesne bulunsun.

  • Masa başında çalışırken enerjinizin düşmemesi için bol su için ve ortamın fazla ısıtılmamasına dikkat edin.

  • (Radikal)
    435
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.