Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Çocuğunuza matematiği sevdirebilirsiniz

Çocuğunuza matematiği sevdirebilirsiniz

Çocukların matematiği sevmesini sağlamak için uzmanlar çeşitli önerilerde bulunuyor. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi'nden Yardımcı Doç. Dr. Vesile Yıldız çocuklara matematiği sevdirmenin yollarını anlattı.

Yıldız, çocuğun daha sonraki yıllarda kullanacağı ve öğreneceği matematiği anlayabilmesi için okul öncesi dönemde, gerekli düşünme yöntemlerinin ve becerilerinin gelişmesi gerektiğini belirtti.

Yıldız, "Matematik ve diğer bilimlerin anlaşılmasında gerekli olan temel becerilerin bu dönemde kazandırılmasıyla, çocuğun daha sonraki okul hayatı için gerekli olan matematik bilgisinin ve kavramlarının temeli oluşturulmaktadır" dedi. Yıldız, bu durumun çocuğun daha sonraki öğrenim hayatını kolaylaştırarak başarıyı artırdığını, problem çözme becerilerini kazandırarak üretken ve verimli olmasını sağladığını belirtirken, aynı zamanda, çocuğun bilimsel ve yaratıcı düşünebilmesine de yardımcı olduğunu kaydetti.

Yıldız, okul öncesi çocuğunun ileriki yıllarda kullanacağı matematik kavramlarının ve becerilerinin gelişebilmesi için uygun eğitim yaşantılarından geçirileceği etkin öğrenme ortamlarına gereksinimi olduğunu söyledi. Bu nedenle matematik programının dikkatli yapılarak iyi planlanması gerektiğine dikkat çeken Yıldız, planlamada kullanılacak öğretim yöntemleri ve malzemeler, amaca uygun olarak belirlenmesinin önemine işaret etti.

Yıldız, çocukların matematiği sevmesini sağlamak için ailelere ve öğretmenlere şu önerilerde bulundu:
  • Çocuk, matematik eğitimine karşı olumlu tutumlar geliştirmeli, öğrenirken ilgi ve heyecan duyarak zevk almalıdır.
  • Çok fazla formal çalışmadan kaçınılmalı, özellikle, doğrudan sözel eğitim daha az kullanılmalıdır.
  • Soyut figürler yerine gerçek ve somut nesnelerle çalışılmalıdır.
  • Nitelikli matematik öğretimi hem öğretmenin rehberliğinde, hem de öğrencinin katılım ve yaratıcılığıyla gerçekleştirilmelidir.
  • Sınıf atmosferi öğretmen, öğrenci ve yaşantıları arasında sürekli bir iç etkileşimi sağlamalıdır.
  • Çocuklar mümkün olduğunca değişik yöntemlerle, materyallerle, miktarlarla karşı karşıya getirilmelidir. Küçük sayılarda başarılı oldukça sayılar artırılmalıdır.
  • Çocuklara hazır çözümler vermekten kaçınılmalıdır. Öğretmenin rolü yönerge vermekten çok, destekleme ve önerilerde bulunma şeklinde olmalıdır.
  • Öğretmen işe yarayan ve olumlu özellik gösteren çocukların bulduğu problem çözme tekniklerini engellememelidir. Örneğin, parmakla sayı sayma gibi.
  • Çocukların kendilerine çekici gelen etkinliklerle bir ya da iki saatlik blok zamanlarda, grupla ve kendi kendilerinin geliştireceği oyun ve projelerle meşgul olmaları sağlanmalıdır.
  • Öğretmen sosyal etkileşimi artırmak için konudan konuya geçerken, matematik, fen, sosyal çalışmalar gibi her konuda, çocukların konuya katılmalarını sağlayacak ilgi çekici oyuncak ve kitap gibi materyaller kullanmalıdır.
  • Öğretmen, eğitim malzemelerinin seçiminde ve sınıf içi yerleşiminde çocukları, işbirliği yapmaya özendirecek malzemeleri tercih etmelidir.
  • Öğretmen bir öğretme olanağı belirdiğini hissettiğinde, bu etkinliği çocuk için yeni bir sınıra taşımalıdır. Çocuklarla beraber, gün içinde çevreyi kuşatan doğal matematiğe karşı uyanık olmalı ve ilgi göstermelidir.
  • Matematiksel yetenekleri ve kavramları, sınıf içindeki hemen her alana ve etkinliğe yaymalıdır.
  • Öğretmen çocuklar için geri bildirimini hemen alabilecekleri etkinlikler geliştirmelidir. Bu durum çocukların düşüncelerini daha rahat bir şekilde ortaya koymalarını sağladığı için onları öğrenme konusunda daha istekli hale getirmektedir.
  • Öğretmen işe yarayan ve olumlu özellik gösteren çocukların bulduğu problem çözme tekniklerini engellememelidir. Örneğin, parmakla sayı sayma gibi.
  • Öğretmen gerektiğinde matematikle ilgili materyalleri çocuklarla birlikte kendisi yapıp geliştirebilmelidir.
  • Çocuklara hazır çözümler vermekten kaçınılmalıdır. Öğretmenin rolü yönerge vermekten çok, destekleme ve önerilerde bulunma şeklinde olmalıdır.
    (ANKA)
  • 166
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.