Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Bin derde deva sebze mutfağı

Bin derde deva sebze mutfağı

Sebze ağırlıklı beslenmenin kolesterolü düşürdüğü belirtildi. Sebzelere dayalı bir beslenme sistemi, vücuttaki kolesterol oranını üçte bir oranında düşürüyor.

Toronto Üniversitesi´nden Cyrill Kendall,Miami´deki Amerikan Kalp Birliği Kongresi´nde yaptığı açıklamada, özellikle bamya, fasulye, patlıcan ve soyanın başlı başına kolesterole karşı etkili olduğunu ifade etti. Kendall bunlara ek olarak listede domates, bezelye, kırmızı biber, soğan, kabak gibi sebzelere de yer vermek gerektiğini belirtti. Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Akın da, kırmızı etle beslenmenin yerine sebze tüketmenin kolesterolü düşürücü etkisi olduğunu kaydetti.

Meyveler de aynı işlevi görüyor
Prof. Dr. Akın, şunları kaydetti: "Proteinin, hayvansal yağlar yerine tahıllardan alınmasını içerenbir beslenme sistemi kolesterolü kontrol eder. Yüksek kolesterolün kontrol altına alınmasında ve kolesterolü önlemede en önemli etkenler, beslenme ve yaşam biçimidir. Yaşam biçimine dikkat etmek ise sigara, stres ve şişmanlıktan kaçınmakla ilgilidir. Sebzenin yanı sıra antioksidan içerdiği için meyveler de aynı işlevi görür. Sebze ve meyve ağırlıklı beslenme kolesterolle birlikte tansiyon ve şekeri de kontrol altına alır."

Margarin ve mayonezde aşırıya kaçmayın
Prof. Dr. Akın, piyasadaki doymamış yağları içeren ve kolesterolü düşük ürünlerin de (margarin, mayonez) Dünya Sağlık Örgütü tarafından onaylandığını belirtti. Akın, "Fakat bu ürünlerde aşırıya kaçmamak ve light ürünler gibi kararında tüketmek gerekir" dedi.
348
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.