Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Alışverişte kadının borusu ötüyor

Alışverişte kadının borusu ötüyor

Televizyonda yayınlanan reklamları çok daha dikkatle izledikleri saptanan kadınların, maaile yapılan alışverişlerde yüzde 80 oranında yönlendirici pozisyonda oldukları ortaya çıktı.

Kadınlar, erkeklere oranla televizyon reklamlarını çok daha dikkatle takip ediyor. Bunun neticesinde ev için yapılan satın almaların yüzde 80'inde söz sahibi oluyorlar. Bu faktör gözönüne alındığında, satıcılar açısından asıl hedef kitleyi kadınlar teşkil ediyor. Kadınların etkiledikleri alışveriş hacmi, ABD'de ulusal gelirin yüzde 66'sını oluşturuyor.

Erkek reklam seyretmiyor
Erkeklerin TV'de reklamlar başlayınca derhal kanal değiştirdikleri, kadınlarınsa reklamları ilgi ve sabırla sonuna dek izledikleri ifade ediliyor. En fazla ilgi duydukları reklamlar arasında otomobil, evi güzelleştirecek mallar ve mali hizmetlerle ilgili reklamlar bulunuyor. Ayrıca yatırımlarına da önem veriyorlar ve bu gerekçeyle finansal hizmet veren kurumlara ilgi gösteriyorlar.

Kadınlar çok yaklaştı
ABD'de gerçekleştirilen bir araştırma, çalışan sayısının 2001 yılında tüm işgücünün yüzde 47.1'ine ulaştığını ortaya koydu. Bu oran 1983 yılında yüzde 34.2 idi. Kadınların kazancı günümüzde, erkeklerinkinin yüzde 76'sına ulaşmış bulunuyor. Bu oran, 1979'da erkeklere oranla yüzde 63 düzeyindeydi. Bu arada bekar kadınlar ile yalnız yaşayan annelerin sayısının da hızla arttığı gözleniyor.
302
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.