Coachella festivali nasıl bu hale geldi

Güncelleme Tarihi:

Coachella festivali nasıl  bu hale geldi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2024 08:11

90’lı yılların sonunda bilet satış şirketi Ticketmaster, Amerika genelinde tüm konserlerin bilet satış tekeline sahipti. O zamanlar kariyerinin zirvesinde olan Pearl Jam, müzikteki en büyük tekelin bir parçası olmak istemediğini ve Amerika turnelerinde Ticketmaster’la çalışan hiçbir yerde konser vermeyeceğini söyledi.

Haberin Devamı

Bu fırsatı kaçırmayan müzik yapım şirketi Goldenvoice devreye girdi, Pearl Jam’in Ticketmaster’ı protesto ederek konser vermesi için Kaliforniya çölünde yer alan Indio kentinin Coachella Vadisi’nde yer ayarladı.
Konser başarılı olsa da o zamanlar Goldenvoice, dev Ticketmaster’la rekabet edemeyecek bir şirketti.
O yüzden daha fazla izleyici sayısının kârlı olacağını umarak birkaç grubu aynı gün sahnelendirmek konseptine odaklandılar.
Bu fikirle 1999’da Paul Tollett, iki günlük Coachella Vadisi Müzik ve Sanat Festivali’ni kurdu.
İlk festivalde Beck, Morrissey, Tool ve Rage Against the Machine sahne aldı. Festival başarılı geçti katılım 25 binin üzerindeydi fakat kişi başı günlük 50 dolar ücret alınınca Goldenvoice 850 bin dolarlık zararla çıktı ama vazgeçmedi.
Farklı müzik türlerini kapsayıp her zevke hitap etmeye önem verdikleri festivale devam ettiler.
Umdukları gibi etkinliğe ilgi her geçen yıl artıyordu.
2007’de 2 günden 3 güne (cuma, cumartesi ve pazar) çıkarılan festivale 180 bin kişi katıldı.2009’da 200 bin sınırını aşan festival zirveye çıkmıştı ama Indio şehri insan akınıyla baş edemedi.
Goldenvoice yine devreye girdi ek otoyol, aydınlatma ve güvenlik alanında yatırımlar yaptı. 2012 yılında festival ikinci büyük değişikliği yaptı.
Biletler rekor sürede tükenince, biletlerin tükenme hızından şikâyet edenlerin sorununu çözmek için festivali aynı kadroyla iki hafta sonuna genişletmeye karar verdiler.
Sadece müzik değil aynı zamanda sanat festivali adıyla yola çıkıp mekânın tasarımına, görselliğine önem veren etkinlik dev boyutlu heykeller, dijital ışık şovları, sergiler ve partilerle moda trendlerinin, sosyal medya fenomenlerinin ve ünlü kültürünün de boy gösterdiği bir platform haline geldi. Coachella’nın etki alanı artık sosyal medya postu, partilemek, giyinip süslenmekten öte bir statü göstergesi gibi de olmaya başladı.
Coachella fiyatları bu sene şöyle oldu:
Standart giriş ücreti 3 gün ve otopark ücreti dahil 429 dolardan başlıyor.
Festival alanına yürümek istemiyorsanız transfer araçları dahil fiyatı 504 dolardan, VIP giriş ücreti 999 dolardan başlıyor.
Eldorado Gölü kenarındaki kamp alanında çadır kurabileceğiniz fiyatlar 2 bin 284 ile 5 bin 622 dolar arasında değişiyor.
Daha lüks bir deneyim arıyorsanız golf arabasıyla transfer, tuvalet, duş, klimalı dinlenme alanı dahil giriş 9 bin 500 (2 kişi) dolar.

Haberin Devamı

ÇÖLDE DJ MAHMUT ORHAN ENERJiSi

Haberin Devamı

Coachella festivali nasıl  bu hale geldi

Türk DJ Mahmut Orhan 13 Nisan Cumartesi günü sahnedeydi.
Coachella gibi ikonik bir etkinlikte performans sergilenmesi gurur verici.
Mahmut
Orhan’ın
Coachella konser listesinde yer alması, etkileyici sahnesi, kalabalığın enerjisi onun kendi alanında nasıl bir yetenek olduğunu bir kez daha ispatladı.

TÜRK MiMARDAN COACHELLA HEYKELi

Coachella festivali nasıl  bu hale geldi

Issız çölü renk, ışık ve tasarımlarıyla yeniden yaratan isimlerden biri de Güvenç Özel’di. Teknoloji uzmanı, mimar ve Kaliforniya Üniversitesi’nde profesörlük yapan Özel geçen sene Coachella Müzik ve Sanat Festivali tarafından eser yaratmak üzere görevlendirilen nadir sanatçılardan biri. Holoflux adını verdiği eser ışık ve grafikler arasında geçiş yapıp değişik renk şemalarını yansıtıyor.

Haberin Devamı

Coachella festivali nasıl  bu hale geldi

BAKMADAN GEÇME!