Güzellik
Saç

Sağlıklı Saçlar İçin Ne Yemelisiniz?

Sağlıklı Saçlar İçin Ne Yemelisiniz?

Tıpkı cilt gibi, saçınızın durumu sağlığın dışa dönük bir işaretidir. Her bir saç telini oluşturan hücreler için, belli başlı besin maddelerinin düzenli olarak alınmasını gerektirir. Aşağıdaki vitamin ve minerallerin doğru miktarlarda tüketilmesi saçların parlak, güçlü olmasını ve daha hızlı uzamasını sağlar.

PROTEİN:

Saç proteinlerden oluştuğundan, diyetinizde yeterli miktarda protein olması saçları güçlü ve sağlıklı hale getirmek için çok önemlidir. Diyetinizde yeterince protein tüketmiyorsanız, saçınızın kuru, kırılgan ve zayıf olması muhtemeldir. Aşırı düşük proteinli diyetler saç dökülmesine neden olabilir.

DEMİR:

Demir saçlar için özellikle önemli bir mineraldir ve demir eksikliği saç dökülmesinin önemli bir nedenidir. Saç folikülü ve kökü besin açısından zengin içerikli kan damarları ile beslenir. Demir seviyeleri (serum ferritin) belirli bir noktanın altına düştüğünde saç büyüme döngüsü bozulur ve saç foliküllerine besin tedariki azalır. Sonuçta saç dökülmesi başlayabilir.

C VİTAMİNİ:

C vitamini demir emilimine yardımcı olduğundan, C vitamininden zengin besinler demir içeriği fazla olan besinlerle tüketilmelidir. Ayrıca C vitamini güçlü bir antioksidandır. En iyi kaynaklar kuş üzümü, yaban mersini, brokoli, kivi, portakal, papaya, çilek ve tatlı patatestir. C vitamini saç köklerini besleyen kılcal damarları güçlendiren kolojen üretimine yardımcı olur.

OMEGA 3:

Omega-3 yağ asitleri, vücut tarafından üretilmez. Bu nedenle günlük diyetinizle almalısınız. Omega-3, saç derinizin nem, elastikiyet ve sağlığı için gereklidir. Somon, ringa balığı, sardalya, alabalık ve uskumru, avokado, kabak çekirdeği ve ceviz omega-3 yağ asitlerinden zengindir.

A VİTAMİNİ:

Vitamin A, sebum yapmak için gereklidir. Sebum, kıl kökleri tarafından oluşturulan ve sağlıklı bir saç derisi için doğal bir kremi sağlayan yağlı bir maddedir. Sebum olmadan, kaşıntılı bir saçlı derisi ve kuru saçlardan şikayet edersiniz. Havuç, balkabağı ve tatlı patates gibi beta-karoten (A vitamini yapımı) bakımından zengin hayvansal ürünleri ve turuncu / sarı renkli sebzeler A-vitamininden zengindir.

ÇİNKO VE SELENYUM:

Saç derisinin korunması için gerekli minerallerdir. Çinko eksikliği saç dökülmesine ve kuru, pul pul dökülmüş bir kafa derisine yol açabilir. Güçlendirilmiş tahıllar ve kepekli tahıllar, istiridye, sığır eti ve yumurta ile birlikte iyi bir çinko ve selenyum kaynağıdır.

E VİTAMİNİ:

Güneş cildinize zarar verebildiği gibi saçlarımıza da zarar verebilir. Saçınızın korunması için E vitamini bakımından zengin yiyecekler yemelisiniz. Kuruyemişler vitamin E'nin yanı sıra çinko ve selenyum sağlayan besinlerdir.

BİYOTİN:

Biyotin suda çözünen bir B vitaminidir. Biyotin yetersizliği saçların kırılmasına ve dökülmesine neden olabilir. Kepek tohumu, karaciğer, yumurta sarısı, soya unu ve maya gibi biotin bakımından zengin besinler tüketmeniz biyotin yetersizliğini önleyecektir.

DOĞAL TEDAVİLER:

İki haftada bir derinlemesine, besleyici bir tedavi için kendi saç maskenizi yapın. Bir yumurta sarısı ile avokado ve bir kaşık balla karıştırın. Temiz saçınıza masaj yaparak uygulayın ve yarım saat bekletin.

SAÇ DÖNGÜSÜ:

Her saç bir follikül aracılığıyla saçlı deriye eklenir. İnsan kafa derisinde 100.000 ila 350.000 saç folikülü vardır. Her folikülde saç ortalama 1000 gün boyunca (3 yıl) büyür ve sonra dökülmeden yaklaşık 100 gün (üç ay) süreyle dinlenir ve yeni bir saç büyümeye başlar. Dinlenme döneminin izlediği bu aktif büyüme paterni kişiden kişiye değişir ve yaş, beslenme ve sağlık durumumuzdan etkilenir. Saç öncelikle keratin adı verilen proteinden yapılır. Her saç üç katmandan oluşur:

  • Kütikül - dış tabaka, ince ve renksiz. Koruyucu tabaka gibi davranır.
  • Saç renginden sorumlu melanin içeren korteks.
  • Işık yansıtan en iç kat olan medüller.
  • Saçınızın düz veya kıvırcık olup olmadığı korteksin şekline bağlıdır.

Her gün tararken veya yıkarken doğal olarak bazı saçlarımızı kaybediyoruz ve yeni saçlar düşen ile aynı oranda üretildikçe saç hacminde hiçbir fark olmuyor. Bununla birlikte dökülme oranı üretim miktarını aşarsa, net sonuç saç dökülmesi oluyor.

Çeşitli faktörler normal saç büyüme döngüsünü değiştirebilir. Bunlar ilaç, kemoterapi, kimyasallara maruz kalma, hormonal faktörler, tiroit hastalığı, stres veya beslenme gibi nedenler geçici veya kalıcı saç dökülmesine neden olabilir.

SAÇ KAYBI:

Vücudumuzun doğal sürecinin bir parçası olarak her gün saç dökülüyoruz. Saç dökülmesi çeşitli nedenlerden ötürü hayatın her anında olabilir. Saç dökülmesi endişe konusu olduğunda, uygun tedaviyi araştırmadan önce nedenini belirlemek önemlidir.
Saç dökülmesi için potansiyel diyet dışı faktörler şunlardır:

  • Yaş saç gücünü etkiler. Yaşlandıkça saç tellerimizin daha ince ve daha kısa bir eğilimi vardır ve saç dökülmesi veya gri renklenme yaşayabiliriz. Kadınların gebelik sonrasında veya menapozda saçlarında değişiklikler yaşaması normaldir.
  • Genetik saç dökülmesi erkekleri ve kadınları etkileyen en yaygın saç dökülmesi problemidir. Başlangıç genellikle 20'li yaşların ortalarından sonlarına doğru olur. Kellik yaşayan bireyler mutlaka doktora danışmalıdır.
  • Sürekli kilo alıp vermek saç dökülmesine neden olabilir ve saçların kırılmasına, matlaşmasına neden olabilir. düşük kalorili veya tek gıda diyetleri uzun vadede ciddi vitamin ve mineral eksikliklerine yol açabilir.
  • Tiroid disfonksiyonu da dahil olmak üzere hormonal dengesizlikler saç büyümesinde ve kalitede önemli değişiklikler yaratabilir. Tiroid fonksiyonu ancak kan testi ile değerlendirilebilir. Kayda değer bir saç kaybı yaşıyorsanız, lütfen doktorunuza danışın.

DİYETİSYEN NESRİN ERİŞ

https://nesrineris.com.tr/

https://www.instagram.com/dytnesrineris/

 

Yayın tarihi: 13.03.2019
1898
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.