Mahmure

Güzellik

Saç

Sağlıklı Saç İçin Hangi Vitaminler Gerekli Nasıl Beslenmeliyiz?

Sağlıklı Saç İçin Hangi Vitaminler Gerekli Nasıl Beslenmeliyiz?

Sağlıklı saç kadının güzelliği demektir! Peki sağlıklı saç için nasıl beslenmeliyiz, hangi vitaminleri almalıyız? İşte sağlıklı saça sahip olmanız için gereken vitaminler ve saç bakımı

1. Folik Asit (Vitamin B9 veya Folat): Saç dökülmelerine karşı en önemli koruyucudur.

Folik asit, karmaşık kimyasal yapısı ile en önemli vitaminlerden biri olup, vücut fonksiyonlarının düzgün çalışması için hayati önem taşımaktadır. Dokuların gelişimine ve hücre fonksiyonlarının düzgün işlemesine yardımcı olur. Saçın büyümesini sağlayan hücrelerin yenilenmesini sağlamak ile sorumludur. Folik asit eksikliği, saç sağlığının bozulmasına, saç dökülmelerine ve erken beyazlaşmasına neden olabilir.

En iyi folik asit kaynağı olan gıdalar: Brokoli, mısır, portakal, tahıl, et ve yeşil yapraklı sebzeler. 2. A Vitamini: Saç tellerinin gelişimine yardımcı, saç derisi üzerinde de dengeleyicidir.

A vitamini önemli bir antioksidandır ve saç dokusu ile parlaklığını koruması ile tanınır. A vitamini saçınızı, çevre etkisi ile vücuda alınan serbest radikallerin saldırılarından korur ve saçı kökünden sonuna kadar kuru hava etkisine karşı koruyan, saç derisinde oluşan sebum maddesinin üretimine katkıda bulunur. Bunun dışında A vitamininin, saç dökülme etkisi taşıyan stresle mücadele konusunda da önemli bir yeri vardır.

En iyi A vitamini kaynağı olan gıdalar: Karaciğer, yağlı balık, süt ürünleri, yumurta, ıspanak, marul, kırmızı renk meyve ve sebzeler.

3. C Vitamini (Askorbik Asit): Saçı serbest radikallere karşı koruyan temel vitamindir.

C Vitamini önemli antioksidan vitaminlerindendir. Saç derisi de dahil olmak üzere, vücuttaki kan dolaşımını arttırır. Saç kırılmalarına karşı koruyucu görev üstlenip saç büyümesini hızlandırır. Bunların yanında saç dökülmelerine ve beyazlamasına karşı da koruyucu etki gösterir. Kuru ve kırık saç yeterli düzeyde C vitamini tüketilmediğinin bir belirtisi olarak kabul edilebilir.

En iyi C vitamini kaynağı olan gıdalar: Yeşil ve kırmızı biber, kivi, brokoli, turunçgiller ve maydanoz.

4. E Vitamini: Saç derisi sirkülasyonunu hızlandıran en önemli vitamindir.

E vitamini de saç derisi sirkülasyonunu arttıran ve saçın genel görüntüsü için önemli antioksidanlardan biridir. Aynı zamanda, saç hücrelerinin üretimi ve tamirine yardımcı olması ile bilinir. Bu hücrelerin sağlığı da, hem saç kırıkları ve dökülmelerini engellemek hem de saçın çabuk uzamasını sağlamak için çok önemlidir.

En iyi E vitamini kaynağı olan gıdalar: Buğday tohumu yağı, ayçiçek yağı, safran yağı, badem, fındık, ıspanak, şalgam, pancar ve avokado.
5. Biyotin (Vitamin B7 veya Vitamin H): Saç gelişimi için en önemli vitamindir.

Biyotin, hücrelerin enerji üretimi için önemlidir. Keratin adı verilen, saç dökülmelerine ve saç beyazlaşmasına karşı mücadele eden lifli bir protein üretirler. Bunun yanında biyotin, saçın korteks tabakasının elastiki yapısını güçlendirir ve bu sayede kırılmalara karşı korur. Biyotin eksikliği saç derisi dökülmelerine neden olur.

En iyi biyotin kaynağı olan gıdalar: Pazı, çiğ yumurta sarısı, karaciğer, dut, yeşil yapraklı sebzeler ve fıstık.
6. Vitamin B12: Saç gelişimi için en önemli ikinci vitamindir.

B12 vitamini, vücudun hayati tüm organlarına gerekli olan oksijeni sağlayan kırmızı kan hücrelerinin oluşumunda olduğu gibi, DNA oluşumunda da temel bileşenlerden biridir. Saç kökleri, vücudun diğer organlarında olduğu gibi oksijene ihtiyaç duyar.

En iyi B12 vitamini kaynağı olan gıdalar: Karaciğer, istiridye, midye, ahtapot, uskumru, yengeç, dana eti ve peynir.

7. Niasin (Vitamin B3): Saç zayıflamasına karşı koruyucudur.

Niasin vücudun enerji üretimi için önemlidir. Kan damarları ve kılcal damarların genişlemesini sağlar ve saç derisi de dahil olmak üzere vücuttaki kan dolaşımının artmasına neden olur. Bu artış sayesinde saç büyüme hızı artarken saç incelmesi engellenir. Yapılan çalışmalara göre, biyotin ile birlikte alındığında etkisinin arttığı gözlenmiştir.

En iyi niasin kaynağı olan gıdalar: Maya, pirinç, karaciğer, ton balığı, kırmızı biber, fıstık, tavuk ve kuru domates. 8. Selenyum: Saç derisinin canlanması, kepeği önlemek için gereklidir.

En iyi selenyum kaynağı olan gıdalar: Yumurta, ton balığı, domates, et, çikolata.

9. Demir: Saç köklerini besliyor. Eksiliği durumunda saç zayıflıyor ve dökülüyor.

En iyi demir kaynağı olan gıdalar: Karaciğer, et, ceviz, yumurta sarısı, bira mayası.

10. Çinko: Saçtaki yağ üretimini dengeliyor.

En iyi çinko kaynağı olan gıdalar: Deniz ürünleri, karaciğer, tavuk eti, kırmızı et, badem ve süt ürünleri.     

11. Bu besinler saçınızın ihtiyacı olan vitaminleri karşılar ve saçınız içeriden beslenir. Ancak saçınızı içeriden olduğu kadar dışarıdan da beslemek ve onarmak önemlidir: Günlük hayatınızda saçınıza uyguladığınız birçok işlem saçlarınızı yıpratır. Bu işlemler saçınızın kırılmasına neden olur. Yeni Dove Kırık Uçlara Karşı Etkili Seri ile saçınızı yeniden yapılandırabilirsiniz. Dove YENİDEN YAPILANDIRICI KOMPLEKS saçı kırık uçlara karşı koruyarak güçlendirir ve saçınıza ihtiyacı olan üstün bakımı verir.

2175
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.