Mahmure

Güzellik

Kişisel Bakım

Kırışıklara, sarkmalara, güle güle

Kırışıklara, sarkmalara, güle güle

Tanınmış dermatolog ve yazar Dr. Nicholas Perricone'un 'Buruşukların tedavisi' adlı kitabı, dünyada büyük yankılar uyandırdı. Yaşlanmaya 'Dur' demek isteyenlerin başucu rehberi olan kitap, bir devrim yaratacak nitelikte. Uygulanması hiç de zor olmayan yöntemler sayesinde belki de ebedi gençliğe kavuşabileceksiniz.

Yaşadığımız yüzyıl açısından şanslıyız. Bilimin insan hayatını uzatabildiği, güzelleştirebildiği bir dönemde yaşıyoruz. Araştırmalar ve tıbbi tedavi yöntemlerindeki ilerlemeler, her geçen gün bize güzel haberler veriyor. Bilim, ölümcül hastalıklara çare üretiyor. Evet, tıptaki gelişmeler bize umut veriyor. Fakat insan vücudunun en büyük parçası derinin durumu farklı. O yaşlanmaya başlayınca, acı gerçek gözler önüne seriliyor. Elbette yılların geçmesine engel olamayız; zamanı durduracak gücümüz yok. Ama derinin kırışmasını, sarkmasını, buruşmasını önlemek mümkün. 28 gün boyunca uygulanacak bir yöntem sayesinde derinin genç kalmasını sağlayabileceksiniz. Uzun yıllar sürdürülen çalışmaların sonucunda hepimiz için mucize sayılacak bir reçete hazırlandı. 'Perricone Reçetesi', hayatı genç yaşamak isteyenler için paha biçilmez bir rehber.

Besinlerle yüz gerdirin

Vücudu ve yüzü gençleştirme programının süresi 28 gün. Fakat bu programı uygulamaya başlamadan önce üç gün ile sınırlı bir deneme yapılması, çok yararlı olur. Üç gün içinde yüzünüzdeki olumlu değişimi farkedince, programa devam etmek isteyeceksiniz. Üç günde gözle görülen bir değişikliğin gerçekleşmesini abartılı bir iddia sayabilirsiniz. Üç gün süreli programı harfi harfine uygularsanız, yaşayacağınız değişim sadece dış görünüşünüzle sınırlı kalmayacak aynı zamanda kendinizi eskisinden farklı hissedeceksiniz.

'Besinlerle üç günde yüz gerdirme' planının ne kadar başarılı sonuçlar verdiğini kendi gözlerimle gördüğüm için sizlere de öneriyorum. Önce size yaşlanmaktan korkan, yüzündeki kırışıklardan yakınan bir hastamdan söz etmek istiyorum. Bu hastam şındaydı. Eski bir mankendi. Bir finans şirketinde yöneticilik yapıyordu. Hastamda ilk dikkatimi çeken özellik, fazla ince yapılı ve yorgun göründüğüydü. Hastam da kendini sürekli yorgun hissettiğini karamsarlıktan kendini bir türlü kurtaramadığını ve evliliğinde bazı sorunlar yaşadığını anlattı. Hastamın şişmanlamaktan korktuğu için çok az kaloriyle yetinmeye çalıştığını öğrendim. Daha da önemlisi proteinli besinlere sofrasında hiç yer vermemesiydi. Ben buna hiç şaşırmadım. Kilo almaktan korkan kadınların büyük bir çoğunluğu vücutları için gerekli miktarda protein almaktan kaçınır. Adet dönemlerinde de kendilerini daha iyi hissetmek için karbonhidratlı besinlere ağırlık verirler. Bu da kandaki şeker oranının yükselmesine neden olur.

Hastama üç günlük bir diyet programıyla sorunlarından kurtulabileceğini ve yüzünde beliren kırışıkların ortadan kaybolacağını söylediğim zaman bana pek inanmadığını hissettim. Ama çok geçmeden diğer hastalarım gibi o da yediğimiz yiyeceklerle dış görünüşümüz arasında güçlü bir bağın varlığını kabul etti.

Kırışıklardan kurtulmak için yararlanacağınız besinlerin hepsi yandı (inflammation) yaratmayan antioksidanları içermektedir.

Bir sabah kalktığınızda yüzünüzün şişmiş olduğunu görürseniz, akşam yemeğinde neler yediğinizi hatırlamaya çalışın. Unutmayın, yanlış seçilmiş yiyecekler sizi zamansız ihtiyarlatır, çirkinleştirir. Ama doğru seçilen yiyecekler, üç gün gibi kısa bir süre içinde yılları siler.

Üç günlük savaş planı

Yüzündeki kırışıklardan yakınan her hastama uyguladığım plan kabataslak aynıdır

Günde 8-10 bardak su

Üç öğün yemek ( yemek sıralamasında proteinlere öncelik tanınacak)

İki ara öğün. Biri ikindiye doğru, diğeri yatmadan önce.(Gene proteinli besinlere öncelik tanınmalı)

Her öğünde ve ara öğünlerde protein, karbohidrat ve omega 3, omega 6 yağ asitlerini içeren besinler tercih edilmeli. Besinlerin sıralamasına özellikle dikkat edilmeli.

Pek çok kadın, şişkinlik yapar korkusuyla su içmekten kaçınır. Bu aslında çok yanlış bir düşüncedir. Sadece susadığımız zaman su içmeyi akıl etmemiz de büyük bir hata. Oysa vücuttaki biyokimyasal reaksiyonlar ancak su eşliğinde gerçekleşebilir. Vücuttaki su miktarında görülecek belli belirsiz bir azalma, metabolizmayı yavaşlatır. Yani aldığınız kalorileri yakmakta zorlanmaya başlarsınız. Metabolizmada saptanan yüzde 3 oranındaki yavaşlama, altı ay içinde size bir kilo aldırır. Bu arada suyun cilde ne derece yarar sağlayacağını gözlerinizle görebilmeniz için, size bir salkım taze üzümle bir avuç kuru üzümü yanyana koyup dikkatlice bakmanızı öneriyorum.

Hazırladığım üç günlük yüz gerdirme programını uygulayan herkes sonuçtan memnun kaldı. Aslında bu program, sadece bir başlangıç. 28 günlük programın size neler kazandırabileceğini tahmin edebilmenizi sağlayacak.

Bu satırları okurken 'Canım, insan üç gün her türlü sıkıntıya katlanabilir' diye düşünebilirsiniz. Fakat endişelenmenize, kendinizi sıkıntıya sokacağınızı düşünmenize hiç gerek yok. Sadece yiyeceklerinizi dilediğiniz gibi seçme şansına sahip olacağınız bir dönemde bu işe girişmelisiniz. Hemen söyleyeyim, tatil günleri bu planı uygulamak için iyi bir zaman sayılmaz.

Dr. Nicholas Perricone Kimdir?

'Buruşukların tedavisi' isimli ilk kitabıyla tüm dünyada tanınan Dr. Nicholas Perricone, Amerika'nın önde gelen dermatologlarından biri. Perricone, aynı zamanda Yale Üniversitesi Tıp Fakültesi'nin dermataloji kliniği profesörü ve New York Bilim Akademisi üyesi tanınmış bir araştırmacı.

Programa başlarken

Aslında planlama da uygulama kadar önemlidir. Üç günlük yüz gerdirme programına başlamadan önce sizin için gerekli olan malzemeleri elinizin altında hazır edin. Hazırlanan yemek listesinde sakın değişiklik yapmayın.Ve de içecekler listesinden kahveyi çıkarın. Kahve, vücuttaki kortizol ve ensülin miktarını artırır. Bunlar yaşlanmayı hızlandırır ve vücutta yağ depolanmasına neden olur. Kahve yerine yeşil çayı tercih edin. Ve tabii kimyasal madde içeren sodalı içeceklerden de uzak durun.

Üç Günlük Liste

Uyanınca

Yarım litre su

Kahvaltıda

3 yumurtanın akı ve bir yumurta sarısıyla yapılmış omlet

1/2 çay fincanı pişmiş kahvaltılık yulaf

7- 8 santim kalınlığında bir dilim kavun veya 1/4 fincan kiraz veya vişne

Yarım litre su

Öğle yemeğinde

125- 150 gram ızgarada pişirilmiş somon veya az tuzlu suda güzelce yıkanmış ton balığı veya sardalya balığı

2 çay fincanı kırmızı lahana, üzerine zeytinyağı ve limon suyu gezdirilmiş.

7 santim kalınlığında bir dilim kavun veya 1/4 fincan kiraz veya vişne

İkindi Vaktinde

60 gram haşlanmış tavuk göğsü, tuz ilave edilmeyecek

4 adet taze fındık

Yarım yeşil elma

Yarım litre su

Akşam Yemeği

125- 150 gram ızgara balık

2 fincan kırmızı lahana, bir yemek kaşığı zeytinyağı gezdirilmiş ve de taze sıkılmış limon suyu ile

1 fincan haşlanmış brokkoli , ıspanak çok az miktarda zeytinyağı ilavesiyle

7 santim kalınlığında bir dilim kavun veya 1/4 fincan kiraz veya vişne

Yarım litre su

Yatmadan Önce

60 gram yağsız ve tuzsuz haşlanmış hindi ya da tavuk göğüs eti

Yarım armut veya yeşil elma

3- 4 badem veya zeytin

Yarım litre ya da daha az su.

1139
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.