Mahmure

Galeri

Yemek

Tatlılara karşı koyma taktikleri

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
3. TAKTİK: SIK SIK TARTIL

NEYİ HEDEFLİYOR? AMACINI UNUTMAMIŞ OLURSUN.

NEDEN ETKİLİ? Önündeki tartıda parıldayan rakamlardan başka, çok az şey kilo verme amacını sürekli sana hatırlatmayı başarabilir. Düzenli tartılarak ekstra kilo alıp almadığını kolayca görebilirsin. Eğer almışsan da onu hemen eritmelisin.

Minnesota Üniversitesi araştırmacıları 1.800 kişiden fazla insanın kilo verme programına katılımıyla yaptıkları çalışmada, % 40’ının her gün veya her hafta tartıldığını ve ne kadar fazla tartıya çıkarlarsa o kadar fazla kilo verdiklerini gözlemlenmiş. Her gün tartılanlar beş buçuk kilo verirken haftada bir çıkanlar üç kilo verebilmiş. (Bu arada hiç tartılmayanlar ise ortalama iki buçuk kilo almış.)

Ancak unutmamak lazım ki; "Rakamlar her zaman beklediğin gibi olmazsa moralini bozmamalısın. O gün üzerine giydiklerin, bedeninin ne kadar su tuttuğu kilonu etkiler" diyor Jones. "Yarışmalara katılan insanlar haftada beş kilo verebilir ama normal bir kadın için bir veya iki, daha gerçekçi rakamlar olacaktır. Zayıflamayı kolaylaştırmak için hedeflediğin kiloya varana kadar birkaç adımda ilerlemelisin. İlk başta iki kilo, onu başardıktan sonra yine bir, iki kilo daha şeklinde sürdürebilirsin. Iowa Üniversitesi College of Public Health çalışması kilo vermede kendine koyduğun amaçlar ne kadar belirgin ve sık olursa, onlara bağlı kalabilme ihtimalinin de o kadar yüksek olduğunu gösteriyor. Ayrıca hepimizin yaşadığı ve araştırmaların da gösterdiği gibi ilk hedefini başardıktan sonra ikincisine motive olman da daha kolay olur.
92943
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.