Mahmure

Galeri

Yemek

Tatlılara karşı koyma taktikleri

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
1. TAKTİK: KISA ARALIKLARLA AZ MİKTARDA ÖĞÜNLER TÜKET

NEYİ HEDEFLİYOR? KONTROLSÜZ AÇLIK

NEDEN ETKİLİ? Hiçbir şey yemeden çok uzun zaman aç kalmak kan sekerini düşürür. Amacın tamamen iyi niyetli bir şekilde sağlıklı beslenebilmek de olsa, açlık krizi bunun hakkından gelecektir. LaSalle Üniversitesi'nden Lisa Jones, eğer her üç-beş saat arası bir şeyler yersen, kan şekerinin dengede kalacağını ve seni aşırı yemeye karşı koruyacağını belirtiyor. Kan şekeri değerlerin, ne kadar acıktığınla ilgili düşündüğünden çok daha fazla etkili oluyor. Bunun yanında iradenle de direkt bir bağlantısı var. Laboratuar çalışmalarında insanlara (surat ifadelerini bastırabilmek gibi) kendilerini kontrol etmeleri için bir görev verildiğinde, kan şekeri değerlerinin düştüğü gözlemlenmiş. Daha sonra başka bir test çözmeleri istenildiğinde sonuçlar daha da kötü çıkmış. Ardından katılımcıların iradesini güçlendirmek için şekerle tatlandırılmış içeceklerle kanlarındaki glikoz arttırılmış. Çalışmayı idare eden Baumeister "Kendini kontrol veya konsantrasyon gibi zihinsel görevler, bedeninin çalışması için gereken miktarla aynı oranda enerjiye ihtiyaç duyar" diyor. Dolayısıyla eğer yeteri kadar yemediysen, irade göstermen de daha zor olacaktır. Kalçaların sürekli şekerli içecek tüketmen konusunu pek hoş karşılamayacaktır. Kan şekerini dengelemek için karışık karbonhidratlardan, yağsız proteinden ve az miktar da (fındık, zeytinyağı ve balıktaki gibi) faydalı yağlardan oluşan atıştırmalıkları deneyebilirsin. Mesela düşük yağlı yoğurtlarla meyve (çilek, kiraz, dut gibi) veya bir avuç bademle elma sağlıklı örneklerdir.
92809
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.