Yürüyüş Yaparken Dikkat Etmeniz Gereken 12 Kural

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
9. İdeal kalp hızınızı belirleyin

Yürüyüş , doğru tempoda yapmanız gerekli bir egzersiz. Yürüyüşte amaç vücudun aerobik metabolizmasını çalıştırmak. Maksimum kalp hızının yüzde 55-60 ile yüzde 75- 80’i arasında yapılan egzersizler aerobik egzersizler olarak adlandırılıyor. Maksimum kalp hızını bulmak için yaşınızı 220’den çıkarın ve bulunan değerin yüzde 55 ve yüzde 80’ini hesaplayın. Bu yürüyüş sırasında olması gereken minimum ve maksimum kalp hızını veriyor.

Örneğin 60 yaşındaki bir kişinin kalp hızı şöyle hesaplanıyor:

220-60: 160 160x55/100: 88 ( Minimum kalp hızı) 160 x80/100: 128 ( Maksimum kalp hızı)

Bu kişinin 100-110 kalp hızında yürümesi ideal olarak kabul ediliyor.
20928
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.