Yaz meyve ve sebzeleri!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
Ne kadar sıvı tüketmeliyiz?

Yaz aylarında sıcakların artmasıyla birlikte vücuttan ter ile sıvı, potasyum ve sodyum gibi birçok mineraller kaybedilir. Vücutta fazla su kaybının meydana gelmesi sonucunda bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri baş gösterebilir. Özellikle yaz aylarında terleme ile artan sıvı kaybını karşılamak amacıyla günde 2.5-3 litre su içmek çok önemli. Yine yaz aylarında egzersiz ve spor yapılırken kış aylarına göre daha fazla sıvı kaybı yaşanacağı için egzersize başlamadan 15 dakika önce 1-1.5 bardak, egzersiz sırasındaysa 10-15 dakikada bir yarım bardak su içmek gerekiyor. Ancak aşırı su tüketiminin getireceği zararlar da unutulmamalı.

Vücudun ihtiyacından fazla su tüketmesi, böbreklerin zarar görmesine ve vücutta ödem oluşmasına neden olabilir.
34146
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.