Sporu yaşınıza göre yapın

Güncellenme tarihi: 31.10.2016
30'LU YAŞLAR
35 yaşından itibaren vücudunuzun doğal zindeliği düşüşe geçiyor, metabolizma hızı yüzde beş oranında düşüyor. Bu da 20’li yaşlarda olduğundan daha zor kilo vermek anlamına gelir. 35 yaşındayken, günlük olarak 25 yaşa göre minimum 120 kalori daha az tüketmeniz gerekir. Ayrıca, özellikle kas kaybının en çok yaşandığı bölge olan, vücudunuzun alt kısımlarını çalıştırmanız gerekir. 30'lu yaşların başlarında, kemiklerinizin ucunda bulunan kıkırdak dokuları aşınma belirtileri gösterir ve vücudunuz esnekliğini biraz kaybeder.

Hata 1: Spor yapmak için vaktiniz olmadığını düşünmek

Çözüm: Evlilik veya kariyeriniz gibi sebepler yüzünden 30'lu yaşlarda zaman önem kazanır. Kas yapısını bu yaşlarda korumak çok önemlidir çünkü kaslar, kilo almayı engeller ve ayrıca bu yaşlarda başlayan kas kaybına karşı mücadele verir.

Hata 2: Hep aynı egzersizi yapmak

Çözüm: Hep alıştığınız tarzda egzersiz yaparsanız kas dengesizlikleri oluşabilir. Bu da vücudunuzda genel bir güçsüzlük hissetmenize sebep olur. Ayrıca duruş bozuklukları yaşayabilirsiniz. Bu nedenle daha çok denge egzersizlerine ağırlık vermelisiniz. Kasılmaları engellemek İçin en azından beş-on dakika ısınma egzersizleri yaparak, kaslarınızı spora hazır hale getirmelisiniz.
58601
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.