Siyah Çayın Şaşırtan Zararları

Güncellenme tarihi: 11.05.2017
Sağlıklı bir yetişkin için günlük kafein üst limiti 400­500 mg olarak öngörülmüştür. Ergenlik çağındakilere ise 100 mg’dan fazlası önerilmez. Çocuklar için üst limiti daha da düşük olan kafein, aşağıda açıklayacağımız üzere gebe ve emziren kadınlara tavsiye edilmemektedir. Günlük kafein tüketiminizi ölçmek çok kolay değil çünkü çaydaki kafein miktarı çayın türüne ve ne kadar koyu demlendiğine göre bayağı bir fark edebiliyor. Öyle ki bir çay bardağı demleme veya sallama siyah çay, 5 ila 35 mg kafein içerebiliyor. Bu durumda içtiğiniz çayın miktarı ve özelliklerine göre tahmin yürütmek size kalıyor.

Çok çay içmeyen ve kafeine alışkın olmayan kişilerde anlattığımız yan etkiler daha kolay ortaya çıkabiliyor. Böyle hassas kişiler aniden çok fazla çay içmekten kaçınmayı tercih edebilir. Çaya alışmış tiryakiler için ise başka bir problem var: Kafeine bağımlılık.
11183
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.