Sağlık için bunları yiyin!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
Somon balığı, depresyon,kalp krizi ve kanser riskini azaltan folik asidi yüksek miktarda içerdiği için sıklıkla yenmeli. Çok yararlı bir B vitamini kompleksi olan Niasin içerdiği için sinir sistemini kuvvetlendirir.

Niasin nedir?

Niasin, esas olarak enerji metabolizmasında işlev görür. Enerji oluşumunu sağlayan ETS (elektron taşıma sistemi) tepkimelerinde yer alan enzimlerin sentezlenmesinde, taşıyıcı proteinler ile birleşir. Niasin eksikliğinde de doğal olarak devamlı yorgunluk hissi, halsizlik ve uykusuzluk gibi belirtilerin yanı sıra, pellegra veya mukozal yangılar ortaya çıkar. Mısır bitkisi, niasin açısından oldukça fakirdir. Bu nedenle, mısıra dayalı bir diyet, niasin eksikliğine neden olacaktır. Doğu Karadeniz bölgesinde ağırlıklı olarak mısır unu tüketildiği için, buralarda niasin eksikliğine çok sık rastlanıyor. Ancak niasin eksikliğinin tek nedeni besin maddesinin niasin açısından yetersiz olması değil. Protein açısından yetersiz bir beslenme sonucunda da niasin eksikliği ortaya çıkabiliyor. Niasin açısından zengin olan başlıca besin maddeleri ise karaciğer, balık, tahıllar ve mantardır.
95331
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.