Ramazanda Kalbinizi Koruyan 12 Formül

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
Ramazan ayında uzun saatler aç ve susuz kalmanın yanı sıra, hatalı beslenmek ve vücudu yormak kalp hastaları için büyük bir risk oluşturuyor.

Özellikle yaz aylarına rastlayan 16-17 saatlik uzun süreli açlık gerektiren oruç sonrasında iftarda mideye aniden yüklenmek, aşırı tuzlu, yağlı ve karbonhidratlı besinler tüketmek, iftar sonrasında ardı ardına sigara içmek, riskli kişilerde kalp krizini ve ölümcül ritim bozukluklarını tetikleyebiliyor. Ayrıca oruç süresince vücudun sıvı, tuz ve hormon dengesinde ortaya çıkabilecek bozulmalar, kan basıncında aşırı düşme veya yükselme, böbrek fonksiyonlarında ve kan şekerinde düzensizlikler, baygınlık, beyin kanaması, toplardamarlarda pıhtılaşma ve beyin damar tıkanıklıkları gibi daha pek çok soruna da yol açabiliyor. Bu nedenle kalp hastalarının ilaçlarını aksatmamaları ve beslenme düzenlerine dikkat etmeleri yaşamsal önem taşıyor.

Kalbi yoran unsurun oruç tutmak değil, yanlış ve kötü beslenmek olduğunu belirten Acıbadem Kadıköy Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Selçuk Görmez, eğer kendi hekiminiz başka bir öneride bulunmadıysa Ramazan ayında kalp sağlığınızı korumak için dikkat etmeniz gereken noktaları şöyle sıraladı:
8927
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.