Ramazan Ayında Fit Olabilirsiniz!

Güncellenme tarihi: 09.06.2017
Ramazan ayında oruç tutan bireyler öğünlerini iftar ve sahur olmak üzere 2’ye düşürmektedir. Bu öğünlerde de karbonhidrat oranı yüksek hamur işi, ekmek ağırlıklı besinlere yer vermek kan şekeri düzensizliklerine yol açarken, su tüketimini azaltmak da sindirim problemlerini ortaya çıkarabilir.

Oysa bu dönemde günlük alınması gereken enerji ve besin öğelerinin oranları değişmez. Ramazan süresince bu olumsuzlukları yaşamamak, hormonal dengesizliklere ortam oluşturmamak için iftar ve sahur arasındaki süreçte 2 litre su tüketimine özen göstererek ve ana öğünlerde et yanına sebze. Salata, ara öğünlerde meyve ve yağsız süt ürünlerine yer vererek , ayrıca mümkün olduğunca hareket ederek vücudu yavaş yavaş oruca hazırlayabilirsiniz.
15588
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.