Metabolizmanızı Yeniden Canlandıracak 9 Yeni Yol!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
Daha Erken Uyuyun!

Araştırmalar uykusuzluğun kilo verme üzerinde önemli bir etkisi olduğunu gösteriyor. Uykusuzlukla bağlantılı olan 2 önemli hormon var; leptin ve ghrelin. Siz yeteri derecede uyuyamadığınızda ve uykunuzu alamadığınızda iştah baskılayıcı olan leptin hormonunun seviyesi düşüyor ve sizi yemeye teşvik eden ghrelin hormonunun düzeyi artıyor. Bu durum ne kadar az uyursak, daha fazla yeme şansımızın o kadar yüksek olduğunu gösteriyor. Ayrıca ne kadar çok uykusuz kalırsak iştah artışına o kadar kayıtsız kalıyor ve bilinçsizce tüketmeye devam ediyoruz. Buradaki tek çözüm yolu, yeterli derecede uyumak. Günde en az 7 saat uyumaya çalışın. Son donemlerde yapılan bir çalışma obez ve zayıf bireylerin uyudukları uyku saatleri arasında haftada 2 saatlik bir fark olduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre zayıf bireyler obez bireylere göre günde 17 dakika daha fazla uyuyor.
25194
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.