Kol Sarkmalarına Son!

Güncellenme tarihi: 11.05.2017
Bench Press Egzersizi

Göğüse yapılan baskıyı temel alan bir egzersizdir. Üst vücut gücünü arttırmak için tasarlanmış olan egzersiz triceps kaslarının yanı sıra göğüs ve omuz kaslarını da hedef alır. Bench press yapmak için, bir halter ve bir egzersiz tezgahı gereklidir.
• Kaldırabileceğiniz kadar ağırlığı bara takarak, barı tezgaha yerleştirin. Ağırlığı 8 tekrar yapabilecek kadar hafif seçmelisiniz. Yeni başlayanlar için, ek ağırlığa gerek duymaksızın sadece bar kullanımı yeterli olabilir.
• Zemin üzerinde ve tezgah üzerine uzanarak barı omuz hizası yada biraz genişçe tutun, kavrayın. Çoğu vücut geliştirici geniş tutulmasını önermektedir ama triceps yapmak için omuz aralığı genişliğinde tutulması önerilmektedir.
• Karın kaslarınızı çalıştırın ve yavaş yavaş barı kaldırıp yerinden çıkarın, bar ve ağırlığı yukarı doğru kaldırın.
• Yavaşça dirseklerinizi bükerek barı göğsünüze doğru aşağıya indirin. Daha sonra aynı doğrultuda kaldırın. Barı indirirken nefes alın, barı kaldırırken ise nefes verin. Çok ağır girileceği durumlar yanınızda bir gözcü bulundurarak olası yaralanmaların önüne geçmeyi ihmal etmeyiniz. Bu gözcü barı tekrar yerine koymak size yardım için gerekli olabilir.
27496
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.