Günlük İhtiyacınız Olan 5 Vitamin

Güncellenme tarihi: 29.11.2017
A VİTAMİNİ

A vitamini, antioksidan olarak oldukça önemli bir vitamindir. Hayvansal ve bitkisel olarak vücuda alınabilir. A vitamininin kemik gelişiminden bağışıklık sisteminin güçlenmesine kadar birçok faydası vardır.

Bu faydalardan kısa bahsetmek gerekirse, kemik gelişimi üzerinde etkilidir, bağışıklık sistemini güçlendirir, üreme ve gelişmeyi arttırır, hücre fonksiyonlarının düzeltilmesine yardımcı olur, diş ve diş eti sağlığı için önemlidir, saç ve deri oluşumuna; mide, karaciğer ve üriner sistemin korunmasına yardımcı olur, D vitaminini etkinleştirir, göz sağlığını iyileştirir.

A vitamini içeren hayvansal gıdalar:

Ciğer, süt, koyun eti, tavuk eti, yumurta, ton balığı, somon, yoğurt, peynir, karides... A vitamini içeren bitkisel gıdalar:

Brokoli, maydanoz, havuç, nane, patates, ıspanak, bezelye, marul, greyfurt, kavun, domates...





Besinlerdeki Vitamin Kayıplarını Engelleme Yolları
12920
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.