En Sağlıklı 50 Gıda!

Güncellenme tarihi: 28.06.2017
MİNERAL KAYNAKLARI
Güç veren bu gıdalar doyurmakla kalmıyor, ayrıca yaz aylarında, terlemeyle birlikte oluşan mineral kaybını da dengeliyor.

7. Ceviz
İçerdiği mineral ve B vitamini karışımından dolayı ceviz, sinirlere iyi geliyor.
Öneri: Cevizi ışıktan uzak, serin, havadar bir yerde ve kabuğunu kırmadan saklayın.

8. Hurma
Bol miktarda potasyum, kalsiyum, magnezyum ve demir içeren hurma, adeta bir mineral bombası. Hurma meyvesi, spor yapan kişilere hızlı bir şekilde enerji veriyor.
Öneri: Hurma, uzun süreli saklamayla birlikte kristalleşebiliyor ama bu tüketmenize engel olmasın.

9. Milkshake
Yarım litre süt, günlük kalsiyum gereksiniminin yüzde 60'ını karşılıyor. Kalsiyum, vücudumuzda en fazla bulunan mineral. Kemik ve dişler için de çok önemli.
Öneri: Meyve ve ballı milkshake'leri evinizde kolayca hazırlayabilirsiniz.

10. Patlıcan
Potasyum, bakır ve manganez içeren patlıcan, tam bir mineral kokteyli. Patlıcan, kas, kalp ve sinir sistemini destekliyor.
Öneri: Patlıcan, çok yağ çeker. Bu yüzden kızartma yerine, ızgarayı tercih etmelisiniz.

11. Mısır
Mısırda hayati önem taşıyan oligoelement krom bulunuyor. Krom sayesinde ensülin etkisini gösteriyor ve şeker dengeleniyor.
Öneri: Az miktarda tereyağıyla mısır yiyebilirsiniz.

208391
YORUMLAR

Çok beğendim. Faydalı bilgiler veriyorsunuz. Yeşekkür ederim.Herkese okumasını tavsiye ederim.

melis atar 07.11.2010 13:49:12

Pardon ama hani havuç . benim bildigim en önemlisi havuçtur .

Şahin 03.08.2010 12:01:22
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.