Düzensiz beslenme mutsuz ediyor!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
Serotonin ve beslenme

Serotonin vücut tarafından oluşturulan ve gıdalarda bulunmayan bir sinir taşıyıcısıdır. Bununla beraber, bazı kaynaklarda serotonin üretimini destekleyen bazı besin öğelerinin olduğu belirtilmiştir. Vücut serotonini kendisi üretir. Bu besin öğeleri omega-3 yağ asidi, triptofan (bir amino asit), magnezyum ve çinkodur.

Triptofan içeren besinler ise, hindi, yumurta, badem,tavuk, soya, süt ve süt ürünleri, keçi peyniri, mandalina, muz, kakao, parmesan peyniri, susam, fıstık, biftek, un, kahvaltılık tahıllar ve tatlılarda bulunur. Sağlıklı bir ruh hali için şeker, saf nişasta, kafein, alkol ve katkı maddeli besinleri beslenmenizden çıkarmalısınız. Beslenmenize bol balık, omega 3 yağ asitleri, zeytinyağı, kuruyemişlere yer vermeniz, B grubu, C ve D vitaminleri, demir, çinko, selenyum ve özellikle magnezyum takviyesi almanız yararlı olabilir.

Serotonin hormonunun yapımında niasin, B6 vitamini ve çinko önemlidir. Adrenalin hormonunda da niacin, folik asit ve B12 vitamini gereklidir. Depresyonda olan insana B grubu vitaminler, çinko ve C vitamini içeren antioksidan karışımlı tabletler önerilebilir.
34421
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.