Bel Ağrısından Korunmanın 10 Altın Kuralı!

Güncellenme tarihi: 10.04.2017
Günümüzde hemen hepimizin özellikle de masa başı çalışanların muzdarip olduğu bel ağrısı, fiziksel rahatsızlığın yanı sıra psikolojimizi de olumsuz etkiliyor. Fazla kilo, uzun saatler bilgisayar karşısında oturma, hareketsizliğin bel kaslarını zayıflatması, yanlış hareketler, zorlayıcı aktiviteler, ayakta uzun süre kalma, ağır kaldırma ve eşyaları çekme- itme gibi nedenler bel ağrısına yol açabiliyor. Bel ağrısının sanayileşmiş ülkelerde baş ağrısından sonra gelen ikinci ağrı nedeni olduğunu ve yetişkinlerin yaklaşık yüzde 80’inin hayatlarının bir döneminde bel ağrısı çektiğini belirten Acıbadem Bakırköy Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Meltem Akınbingö , “45 yaşın altında çalışan kişiler arasında en yaygın sakatlık nedeni olan bel ağrısının gelişme olasılığı 55 yaşına doğru giderek artmaktadır. Akut bel ağrılarının sadece yüzde 1’i bel fıtığına bağlı ağrıdır. Çok şişman kişilerde, uzun boylularda bel ağrısı riski çok daha fazladır” diyor.

Genel olarak mekanik bel ağrısı tedavisinde duruş (postür) bozukluklarının düzeltilmesinin esas olduğunu kaydeden Dr. Meltem Akınbingöl; bel, sırt ve karın kaslarını güçlendirme egzersizlerinin de bel destek kuvvetini artırarak bel ağrısının tekrar etmesini önlediğini söylüyor. Dr. Meltem Akınbingöl, bel ağrısından korunmanın 10 altın kuralını anlattı, önemli öneriler ve uyarılarda bulundu.
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.