Akdeniz diyeti kolon kanserini önlüyor!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
Günde 5 porsiyon meyve sebze!

Kolon kanserinden korunmak için ne yapmamız gerekiyor?

Kalın barsak kanseri riskini azaltmak adına şanslı bir coğrafyada yaşıyoruz. Akdeniz tipi beslenme burada çok önemli. Yani günde 5 porsiyondan az olmamak kaydıyla sebze ve meyve yemek çok önemli. Zeytinyağlı tüketimini ön planda tutarak et tüketimini haftada iki ya da üç porsiyon ile sınırlı tutmak ve hayvansal yağ tüketimini minimuma indirmek gerekir. Ayrıca, ülkemizde oldukça fazla yapılan mangalda et pişirme alışkanlığından vazgeçmemiz gerekiyor.

Mangal, mide ve kolon kanseri riskini tetikliyor. Tuzlanmış gıdalardan uzak durmak da önemli. İşlenmemiş ham gıdaları tüketmek kalın barsak riskini azaltıyor. Bütün kanserlerde olduğu gibi, ideal vücut kitle indeksinin yani kas/yağ oranının korunması ve egzersiz yapmak da kolon kanserini önlemekte oldukça önemli!

Günlük 30-40 dakikalık yürüyüşler yapmak bunun için yeterli. Özel bir yiyecek önermiyorum ancak her türlü meyve ve sebzeyi mevsiminde ve taze olarak tüketmek gerekiyor.
56485
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.