Ağrılarınıza egzersiz ile veda edin!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
Ellerinizi sıkıp gevşetin, ayaklarınıza buz dolu kovada masaj yapın!

Şişliklerin nedeni yalnızca sıcaklara bağlıysa; el ve ayakların kalp seviyesinin üzerinde tutulması, ödemin geçirilmesinde etkili olur.

Soğuk uygulama, ödemin azalmasına yardımcı olur. Soğuk uygulama buzlu su dolu bir kovanın içine el ya da ayakların 20 dakika batırılması şeklinde olabilir.

Ayaklar için ayak bileği pompalama ve ayak bileği eklem hareket açıklığı egzersizleri önerilir. Ayrıca ayak uçlarından bileğe doğru hafif masaj uygulaması yararlı olabilir.

Uzun süre ayakta kalmak gerekiyorsa sık sık parmak uçlarına yükselip alçalmak yararlı olacaktır. Eller için ise; ellerinizi sıkın ve 20'ye kadar sayın. Daha sonra parmaklarınızı açıp, kapayın.

Ellerinizi kurular gibi ve parmak aralarını sıvazlayarak yaklaşık 10-15 defa tekrarlayın. Parmakları tek tek başparmağınıza sıkıca bastırın. Ayrıca el parmak uçlarından el bileğinize doğru sıvazlayarak masaj yapın.
19861
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.