İşte patronların yeni modası
.
Amerikanın en karlı şirketlerinin patronları ve üst düzey yöneticileri, sadece sosyal ağları, bilgisayarı ve akıllı otomobilleri ile değil, aynı zamanda kravatı ve ceketi bir kenara bıraktıkları kazaklı, kot pantolonlu ve terlikli giyim tarzlarıyla da 21. yüzyılı şekillendiriyorlar. (Habertürk)Time dergisince ''yılın adamı'' seçilen Facebook'un kurucusu ve tepe yöneticisi Mark Zuckerberg, işe kapüşonlu montu, plaj terlikleri ve kot pantolonu ile gitmeyi tercih ediyor.
İphone, İpad, İpod gibi ürünleri ortaya çıkaran ve 2010'lu yıllarda insanların teknolojiyi kullanma şekillerine yön veren Apple'ın beyni Steve Jobs ise kamuoyu önüne beyaz spor ayakkabıları, eskimiş mavi kot pantolonu ve boğazlı kazağı ile çıkmayı tercih ediyor.
ABD Başkanı Barack Obama'nın, Slikon Vadisi'nin en gözde patronlarına Beyaz Saray'da verdiği yemeğe de aynı ''sıradan'' kıyafetiyle gelen kanser hastası Jobs, herkesin merakla beklediği geçen haftaki tablet bilgisayar İpad 2'nin tanıtım toplantısında da sahneye spor ayakkabı, kot pantolon ve boğazlı kazaktan oluşan ''üniforması'' ile çıkmıştı.
Kendi ismiyle yarattığı markasıyla moda dünyasının en gözde isimlerinden biri olan Amerikalı Modacı Michael Kors ise sekiz sezondur yayınlanan televizyon şovuna hep aynı kıyafetle katılıyor.
Amerikan'ın en büyük otomobil üreticilerinden Chrysler'ın İtalyan üst düzey yöneticisi Sergio Marchionne ise medyada göründüğü hemen her toplantıya, mavi ya da beyaz Oxford model gömleği ve onun üzerine giydiği koyu renk hırkası ile katılıyor.
Ekonomik gücüne rağmen, moda dünyasının pahalı markalarına yönelmeyen ve elbise dolabında tek rengin hakim olduğu sıradan kıyafetleri tercih eden İtalyan yöneticinin giyim tarzını modacılar, ''Basit olmanın gücünü keşfetti. Kravat takmayıp, rahat giyinen Marchionne'nin vermek istediği mesaj, kıyafetin önemsiz olduğu, daha önemli şeyin ürettikleri olduğudur'' şeklinde yorumladı.